9 - 20 november 2010 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Yentl America - WaarBenJij.nu 9 - 20 november 2010 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Yentl America - WaarBenJij.nu

9 - 20 november 2010

Door: Yentl

Blijf op de hoogte en volg Yentl

13 December 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Lieve allemaal,

Het duurde wat langer dan gepland, maar hierbij dan toch nog het Nieuw Zeeland verslag. Ik zal beginnen bij dinsdag 9 november. Na alles te hebben ingepakt, afscheid van Babette en Saskia genomen naar het vliegveld van Adelaide om naar Nieuw Zeeland te vliegen. Daar had ik heel veel zin in, want daar zouden mijn ouders ook zijn om een maand met mij door te brengen in een camper door Nieuw Zeeland! Ik moet even melden dat Air New Zealand een heel cool veiligheidsfilmpje had over een rugbyteam! Ze zijn in heel NZ druk bezig met de World Cup Rugby 2011.
Nadat mijn ouders me ophaalden op het vliegveld van Auckland, zijn we eerst naar goed hotel gegaan en uiteten, heerlijk hoor zo verwend worden!

Woensdag 10 november zijn we naar de Auckland Skytower gegaan om een mooi uitzicht over de stad te hebben. Natuurlijk konden we de Official Rugby World Cup 2011 Store niet overslaan! Bij het Kea Camper verhuurbedrijf kregen we ons huisje voor de komende maand. Bij de Pack ’n Save hebben we onze inkopen gedaan en een stukje gereden om op de DOC (Department of Conservation) camping bij Uretiti Beach te gaan staan in Ruakaka.

Op donderdag 11 november heb ik heerlijk met mijn ouders ontbeten aan de tafel, wat raar dat dit soort kleine dingen dan heel gaaf zijn! In Paihia (ten noorden van Auckland) wilde ik heel graag een dolfijnentour doen, omdat ik van mijn vriendinnen gehoord had dat het erg grote pods (groepen) zijn. Na nog een marktje en terrasje aan te hebben gedaan zijn we heerlijk op de camping gaan staan relaxen. Maar natuurlijk wel met WIFI voor pap.

Vrijdag 12 november begonnen we met de Dolphin Discovery tour. Gelukkig waren er grote groepen dolfijnen die onze boot, met de golven die deze creëerde, erg interessant vonden! Het was echt mega om te zien wat voor mooie sprongen ze maakten! Verder hebben we zeehonden gezien op de rotsen en een rog in de baai. In het dorp Kawakawa hebben we de toiletten van Hundertwasser bekeken om vervolgens in het Waipua Kauri Forest de Tane Mahuta te bekijken. De Tane Mahuta is de grootste levende Kauri boom met 51m hoog en 13.8m omtrek. Best interessant om te zien.

Zaterdag 13 november hebben we het Kauri museum bekeken. Het was een leuk opgezet museum over de kauri boom (na de sequoia in USA, de grootste boom van de wereld). Daarna het stand van Piha gezien, het was een mooi uitzicht en wildflowers in de duinen. Maar het zand was zwart zand, beetje raar… Op de camping heerlijk in het zonnetje gezeten met wat kaas! Genieten hoor!

Zondag 14 november moesten we de koffer ophalen die pap en mam verstuurd hadden. Ze hadden het verkeerd begrepen en meer kilo’s dan toegestaan meegenomen…tja dit betekend helaas voor mij dat ik niets met hen mee naar Nederland kan geven en dus het per post op moet sturen… Beetje jammer! In Thames zijn we naar het kleine museum gegaan over de tijd toen er nog goud gemijnd werd. Daarna zijn we naar Doug en Jan gegaan, waarvan mijn ouders via via de contactgegevens hebben gekregen. We waren door Kiwi Dundee (ja echt, dat is zijn bijnaam…) uitgenodigd bij hen thuis, hun huis staat op een berg met een enorm mooi uitzicht. Daar kregen we een rondleiding over zijn een klein deel van hun 9 hectare stuk grond. Ze verbouwden voor eigen gebruik groente, fruit en kruiden. Ze hebben veel bomen neergezet op hun stuk grond zodat de vogels weer kunnen terugkomen naar dit deel van NZ. Ze hebben een eigen bedrijf, ze geven tours door NZ met veel natuur. We kregen van hen een home-cooked meal en mochten met onze camper op een deel van hun grond overnachten.

Maandag 15 november kregen we een tour door het bos en over het strand van Doug, dat was erg mooi en we hebben weer wat geleerd over de natuur! In Rotorua zijn we naar een tratitioneel Maori concert met poi (touwtjes met ballen aan het einde), haka (beroemde zang en dans) en een hangi dinner geweest. Helaas was het erg toeristisch opgezet en weinig autentiek. Toch was het erg leuk om te zien!

Dinsdag 16 november zijn we eerst naar de Plynesian Spa geweest waarvan het vroeger (!) in de Top 10 behoorden. Het Rotorua Museum is een mooi gebouw met geschiedenis. Daarna doorgereden naar de Huka Falls en Lake Taupo. Waar we nog heerlijk van het zonnetje hebben genoten!

Woensdag 17 november hebben we veel foto’s gemaakt van Mount Ngauruhoe of te wel Mount Doom uit Lord of the Rings! Het is een hele mooie symmetrische berg met sneeuw en een platte bovenkant. Na verder rijden zagen we een molen in Foxton, misschien voor jullie niet bijzonder, maar wel voor mij! Een stukje Nederland ook hier! Maar helaas mochten we niet naar binnen om Nederlandse producten te kopen… Gelukkig had ik al hagelslag en ontbijtkoek in de supermarkt gekocht!

Donderdag 18 november was een rustige dag met uitslapen en rustig aan doen, lekker hoor! Niet ver gereden vandaag, wel nog een lavendel boerderij bekeken. In Wellington midden in de stad een parkeerplaats camping gevonden. Dus daar geparkeerd en in de stad gegeten bij Florentias, lang wachten door de drukte maar wel lekker!

Vrijdag 19 november heb ik ’s ochtends internet gevonden en mijn vorige verhaal getypt. Daarna naar het Te Papa museum. Dat is een erg informatief en interessant museum, maar veel te groot voor 1 dag. Toch hebben we ons best gedaan om alles te zien, maar we waren bekaf en hebben bij Portofino heerlijk gegeten!

Zaterdag 20 november was de laatste dag van het noord eiland. ’s Ochtends vroeg hadden we de ferry die 3 uur duurde, maar wel een mooie route voer! Helaas werkte het weer niet helemaal mee. In Marahau op de camping gestaan bij het Abel Tasman NP. Helaas miezerde het en merkte we toch dat de Maurische naam voor NZ eer aan werd gedaan. Aotearoa betekend namelijk land van de lange witte wolk!

Nou hierbij heb ik jullie vast op de hoogte gebracht van het Noord eiland. Ik ga waarschijnlijk het Zuid eiland vandaag ook afmaken. In de tussentijd staan er wat foto's van de afgelopen week op Facebook.

Tot heel snel en groetjes!

  • 13 December 2010 - 07:26

    Jurre:

    Hey! wat super leuk om je verhaal te lezen. Ik zit nu op kantoor en het is even heerlijk wegdromen bij je verhaal. Gaaf hè Nieuw Zeeland. Wat je verteld herken ik allemaal. Ben benieuwd naar het zuidereiland. Dat was voor Jasper en mij het meest bijzondere eiland.
    Geniet van al het moois! Groetjes Jurre

  • 13 December 2010 - 09:17

    Bebeth:

    Ola!
    Klinkt goed hoor! Ben blij dat NZ is bevallen en dat t leuk was met je pap en mam.
    Liefs

  • 13 December 2010 - 09:34

    Priscilla & Roel De Meijer:

    Hey!

    Leuk om alle verhalen van NZ te lezen... ik vond de Maori ook echt geweldig, maar zeker toeristisch wat je zelf ook al aangeeft... Verder vonden wij het Zuidereiland ook veel mooier, dus ben benieuwd naar je verhaal daarover...

    Veel plezier nog in Aussie...

    X

  • 13 December 2010 - 21:36

    Jennifer:

    Ha, ik ben ook die molen in geweest een paar dagen geleden! Nu op Zuideiland. Morgen Franz Josef Glacier :) xxx

  • 14 December 2010 - 05:58

    Sas:

    yeah, ik ga nu door naar verhaal 2! lekker veel te lezen in een keer:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yentl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 65780

Voorgaande reizen:

12 Januari 2010 - 27 Januari 2011

Yentl in Australie

Landen bezocht: