5 - 14 december 2010 - Reisverslag uit Perth, Australië van Yentl America - WaarBenJij.nu 5 - 14 december 2010 - Reisverslag uit Perth, Australië van Yentl America - WaarBenJij.nu

5 - 14 december 2010

Door: Yentl

Blijf op de hoogte en volg Yentl

14 December 2010 | Australië, Perth

Lieve allemaal,

Ik wist niet dat ik ineens zoveel tijd had om gelijk alles te typen, maar bij deze...

Na de lange vlucht met veel films weer in Perth aangekomen op zondag 5 december. De Connect Shuttle naar het Billabong Hostel, daar was ik de vorige keren ook dus dat ken in. In de bus een Frans meisje Eva ontmoet en afgesproken de volgende dag samen te lunchen. Het was erg raar om in Perth te zijn zonder plan of mensen die je kent.

Maandag 6 december allerlei dingen in de stad gedaan en geluncht met Eva. We hebben besloten en het gelijk geregeld om een auto te huren samen en 3 dagen dagtrips te maken. Dat leek ons heel leuk en het is voor mij (omdat ik 26 ben) makkelijk om een auto te huren. Als je jonger bent dan 25 moet je elke dag een extra verzekeringsfee betalen! Na het Italiaanse avondeten bij Venezia (helaas niet aan te raden door de vreemde service) met Eva, ben ik naar bios: Harry Potter and the Deathly Hallows part 1 geweest!

Dinsdag 7 december ben ik verhuist naar het YHA hostel dat iets dichter bij de stad zit en Eva overnacht hier, dus is een stuk gezelliger! Mooi weer, dus heb heerlijk mensen zitten kijken tijdens lunch! Met Eva naar de bios: The Social Network geweest. Dat is een goede film over Facebook! Daarna hebben we bij Annamalashk of zo iets gegeten, dat is een vegetarisch Indisch restaurant gerunt door vrijwilligers en daardoor mag je zoveel geld geven voor het eten wat je zelf wil. Een goed en leuk project met een huiskamergevoel restaurant en fantastisch uitzicht over het water en de stad!

Woensdag 8 december de Toyota Corolla opgehaald bij Bayswater. Naar het AQWA of te wel Aquarium van West Australia. Daar hebben we zelfs een Port Jackson Shark, Fiddler Ray en Starfish geaait! In Two Rocks wat lunch gehaald en in Lancelin gesandboard! Dat is inderdaad niets voor mij, ik ga liever naar de sneeuw… ieuw al dat zand, hihi! Maar het was leuk om een keer op een board (soort van snowboard van hout) van de witte zandduinen af te gaan. In Lancelin zagen we nog een moeder emu met 5 kids!!! Supergaaf zo overdag! Daarna ben ik weer naar de Pinnacles geweest, ja inderdaad de derde keer…. Daar leuke foto’s gemaakt en zelfs overdag een kangeroo gezien, jeetje wat een geluk heeft Eva! In het hostel gegeten en naar bed. 444 km gereden vandaag.

Donderdag 9 december veel gereden, namelijk 774 km. Van Perth naar Hyden om Wave Rock te zien en terug. Wave Rock is een rots in de vorm van een grote golf, ja de naam zegt het al! Daar wilde ik al in het begin van het jaar naar toe, maar het is er nooit van gekomen. Dus na 9 maanden zag ik het eindelijk en ik vond het prachtig! Na de Mac in Armadale terug naar het hostel.

Vrijdag 10 december als eerste Armadale met daglicht bekijken. Eva en ik hebben het Machinery Museum, Historic House Museum en de Araluen Botenic Park bekeken. Maar helaas stelde het allemaal niets voor… De Reaburn Orchard was erg leuk en leerzaam, daar hebben we tussen de verschillende fruitbomen rondgelopen en natuurlijk ook fruit gekocht! De Macadamia Nut Shop was ook leuk om te zien en Eva is helemaal fan geworden! Op tijd terug in Perth, dus naar Subiaco gereden om bij Ecco te eten. Daar echt een mega lekkere pizza gegeten!! Nog wat rondgelopen, dit is namelijk de bar, café en restaurant wijk en op een vrijdag zit het stampesvol! Vandaag maar 185 km gereden, maar wel moe, dus vroeg slapen.

Zaterdag 11 december zijn Saskia (heb ik al eerder mee gereisd) en Nico (kennen elkaar van de middelbare school en hij studeert nu in Melbourne, maar is met Saskia op vakantie om de trip van Adelaide – Perth te rijden) in Perth aangekomen! Dus gelijk naar Freo, of te wel Fremantle, het havendorp onder Perh. Met z’n vieren (Eva is ook mee) hebben we eerst de E-Shed Markets en Fremantle Markets bekeken. Toen de Doing Time Tour van de Fremantle Prison gedaan. En natuurlijk met dit heerlijke weer op een terrasje gezeten! Terug in het centrum van Perth zijn we gelijk doorgegaan naar de Esplanade (groot grasveld bij de Swan Bell Tower) om te genieten van Symphony in the City van WASO (West Australian Symphony Orchestra). Dat was echt heel gaaf om te zien en dan heb ik het nu alleen nog maar over de organisatie. Het grasveld voor het orkest was ingedeeld in kleinere veldjes met gereserveerd, hoge stoelen, lage stoelen en kleden. Verder zaten er allemaal looppaden tussen! Echt geweldig om te zien dat iedereen precies binnen de lijnen ging zitten en zich ook echt hield aan de vakken voor stoelen of kleden! Het concert was ook erg mooi en de host was erg grappig!

Zondag 12 december de Swan Bell Tower bestaat 10 jaar, dus gratis entree! Beter! Daarna zijn Saskia en ik onze tickets voor het U2 concert in Subiaco Oval gaan ophalen. En hebben we nog heerlijk op een terrasje gezeten, natuurlijk!! Daarna zijn we met z’n tweeën naar de bios geweest: Chronicals of Narnia, the voyage of the Dawn trader.

Maandag 13 december veel geïnterneerd en daarna met Saskia boodschappen gedaan voor onze picknick. Eva, Saskia en ik hebben The Santa Clause gekeken op de Northbridge Piazza, daar kregen we beanbags om op te zitten en we hadden ons picknickkleed met allerlei lekkers! Het was echt erg kerstachtig, helemaal met alle kerstversiering door de stad heen. Het is alleen een beetje vreemd dat het zonnetje schijnt en het warm is…

Dinsdag 14 december naast eigenlijk de hele tijd internet, de was gedaan, uitgecheckt en afscheid van Eva genomen. Gister trouwens al afscheid van Nico genomen die weer terug is gevlogen naar Melbourne. Natuurlijk weer heerlijk warm weer en na wat relaxen toch maar weer op weg. De volgende en laatste roadtrip is begonnen, gezellig met Saskia!

Groetjes

• 14 December 2010 - 08:57

Mieke:

Wat zie je er fantastisch uit, vooral op die foto in bikini! Lekker relaxen in Perth en aan de zee, ben weer jaloers.... Kus, Mieke

• 14 December 2010 - 14:26

Nienke:

WAAAT!! ga jij gewoon naar U2 =| vet gaaf!!! en fijn dat je binnenkort gewoon in NL bent :D

• 21 December 2010 - 18:55

Marij En Jan.:

Yentl Hele fijne kerstdagen en een heel fijn en gezond 2011 wensen je Jan en Marij.