21 december 2010 - 4 januari 2011 - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Yentl America - WaarBenJij.nu 21 december 2010 - 4 januari 2011 - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Yentl America - WaarBenJij.nu

21 december 2010 - 4 januari 2011

Door: Yentl

Blijf op de hoogte en volg Yentl

04 Januari 2011 | Nederland, Leiden

Lieve allemaal,

Allereerst natuurlijk nog een gezond, gelukkig, gezellig en werelds 2011!!

Dinsdag 21 december uitgecheck bij het YHA en met Koen, Linda en Saskia naar de camping. Dit was de laatste zin van mijn vorige verhaal, maar ik heb veel nieuws... Ik ben namelijk die avond door Koen, Linda en Saskia afgezet bij het vliegveld. Ik vloog die avond van Perth naar Sydney, dat was toch nog een vlucht van 4 uur en 15 min. Daarna zat ik 13 uur op Sydney, dus heb ik mijn backpack in de opslag gelegd en ben naar het Formule1 Hotel gegaan om een beetje te relaxen, want er komt nog een hele reis aan... Van Sydney vloog ik in 9 uur en 15 minuten naar Taipei, Taiwan, waar ik 's ochtends heel vroeg aan kwam en 3 uur en 20 minuten moest wachten. Dat was een vreemde gewaarwording, want er was echt geen mens op dat vliegveld, ik moest redelijk ver lopen naar mijn gate, maar door hele lege hallen heen, beetje vreemd... Langs dutyfree shops met allemaal flessen alcohol die je zo mee kon nemen, want ik zag niemand! Dat vond ik zo raar dat ik even achterom keek en toen zag ik mensen liggen achter de kassa op karton in hun slaapzak met nog een kartonnetje over hen hoofd heen!! Wel dichtbij de gate een computer met gratis internet gevonden! Ik wilde ook wel graag iets drinken, maar ja alles dicht en geen geld wat in zo'n automaat kan... Gelukkig kwam er net een piloot voorbij, hij ging naar het toilet en daarna stond hij bij een machine die iets tegen hem zei en ik zag hem wat drinken!! Dus toen hij weg was ik daar ook naar toe. Ja hoor een machine, zag er uit als een koffiemachine, voor koud / warm / heet water. Daar kon je op een knopje drukken, dan zei die mevrouw iets tegen je van die machine en kwam er water uit. Maar ja, waar doe je dat water dan in... Ik keek in de prullebak en zag een klein vierkant papiertje liggen. Dus ik kijk om me heen zie een dispenser met die vierkante papiertjes, dus pak er 1 en er staat op 'paper cup', dat is dus 2 slokken water en op... Dus ik heb heel vaak die mevrouw iets horen zeggen!
Van Taipei, Taiwan een vlucht van 3 uur en 50 minuten naar Bangkok. In Bangkok had ik van te voren een hotel gereserveerd, dus zou er een mannetje klaarstaan met mijn naam er op. Maar die kon ik na een half uur zoeken niet vinden, dus aan een ander mannetje gevraagd en die rende weer naar een andere totdat ik de goede had gevonden. Met het busje naar het viersterren hotel, waar ik een heerlijke maaltijd heb genuttigd. In totaal waren de kosten voor de kamer en maaltijd 32 euro inclusief fooi! Na 16 uur en 5 minuten in Bangkok het laaste vliegtuig genomen, met een vlucht van 12 uur en 30 minuten naar mijn eindbestemming voor de feestdagen, namelijk Amsterdam!!! Ja inderdaad, ik heb een beetje valsgespeeld en ben al 11 dagen thuis geweest voordat ik naar Thailand ga. Ik heb verschillende redenen gehad om deze beslissing te nemen, de belangrijkste was om Kerst met mijn famlilie te vieren! Nu denken jullie, maar ze zou toch naar Flick en Zach (stel wat ik ontmoet heb in Moora) in Esperance? Ja dat zou ik, ware het niet dat zij de uitnodiging hebben ingetrokken en dat ik dus Kerst niet zou vieren zoals ik het ingedachten had, dus wilde ik toch echt gewoon thuis zijn. Aangezien mijn tickets omzetten helemaal niets kosten, was het absoluut geen probleem. Ja ik ga nog wel naar Thailand, ik vlieg 4 januari weer naar Bangkok om daar de groepsreis gewoon te doen, dus het was alleen maar een kleine tussenstop voor de feestdagen. Ik heb heel veel van jullie niets verteld, omdat ik tijd met mijn familie wilde doorbrengen en ik moest mijn kamer leefbaar maken. Mijn ouders waren / zijn met een opknapbeurt van het huis bezig, maar daar door staan al mijn spullen op 1 kamer en ligt het helemaal onder het stof.

Op vrijdag 24 december om 9u 's ochtends was het eindelijk zo ver na een lange reis, ik was in Amsterdam!! Mijn ouders waren de enige die het wisten in Nederland, dus zijn we als eerste naar Lisse gereden om oma te verassen. Pap en mam deden net alsof ze een kopje koffie kwamen drinken, ik bleef even in de auto zitten. Toen iedereen rustig zat kwam ik binnen, oma keek twee keer en begon toen te gillen en springen, dat was echt heel leuk!! Ook mijn tante Mariette was erg verbaast, maar gelukkig was ik nog welkom de volgende dag bij het Kerstdiner! De buurvrouw Mieke was ook erg verbaast. Het is erg leuk om de verschillende mensen de verassen, zo ook Jacqueline, Mihai, Corrie en mijn oom Peter. 's Avonds bij mijn ouders op de bank, met Tommy en Snoopy die echt heel groot zijn geworden. Heerlijk, boerenkool gegeten! Mijn ouders hadden door de verbouwing helemaal geen kerstversiering in gedachten, maar ja ik houd van lampjes en kerst, dus toch een kerstboom! Maar dan 1 met rode en groene veren, beetje vreemd, maar hij staat best leuk!

Zaterdag 25 december moest ik eerst door de dozen op mijn kamer boven heen om te kijken waar mijn kleding in zat, dus heb ik die maar gelijk uitgezocht en feestelijke kleding voor vanavond uitgezocht. Bij mijn tante Mariette kregen we een heerlijk kerstdiner! Ze had met assistentie van Jacqueline er een weer goed verzorgd en leuke avond van gemaakt. Elk jaar zeggen we, 'we doen niet aan kado'tjes hoor', maar gelukkig lag er dit keer ook weer een berg aan kado's onder de schattige kerstboom! Peter, Mihai, Oma, Jacqueline, mijn ouders deelden veel kado's uit aan elkaar. En zelfs ik kreeg kado'tjes! Alleen was Mihai daar niet heel blij mee denk ik, want hij had een grote doos celebrations gekregen van oma, alleen had ze de helft van de chocolaatjes ingepakt voor mij, hihi!! Dus het was weer een gezellige en leuke avond!

Zondag 26 t/m donderdag 30 december hebben mijn ouders en ik veel opgeruimt in het huis en zijn oma en Mihai nog bij ons komen eten.
Op vrijdag 31 december zijn we naar Hans gegaan om daar met Eric & Marlies, Toon, Els, Steef & Carien en Wies te borrelen en kaasfonduen. De taken van borrelhapjes, kaasfondue, tiramisu, bonbons, appelbeignets en oliebollen waren verdeeld. Pap maakt de kaasfondue, ik had gister al de tiramisu gemaakt en we namen het stokbrood en de drank mee! Helaas waren de borrelhapjes een uurtje later, maar dat deed niets af aan de smaak van de heerlijke hapjes! De kaasfondue en eerste lading stokbrood lukte natuurlijk gewoon, maar helaas wilde de electrische oven niet meewerken en was de rest van het stokbrood niet alleen van buiten knapperig, maar ook van binnen... Dus na een uurtje klussen met de oven, eindelijk weer een aantal lekkere stukjes stokbrood. Deze langdurige maaltijd zorgden er voor dat de (al zeg ik het zelf) heerlijke tiramisu er ook nog gewoon in ging! Zelfs na het wensen van een gelukkig 2011 zijn er veel oliebollen, appelbeignets en zelfs bonbons opgegeten!! Natuurlijk vergezeld met de nodige wijn en champagne!

In het nieuwe jaar natuurlijk eerst naar de familie, dus bij oma hapjes en soep gegeten en gezellig 'Postcode Loterij Show' en 'Ik hou van Holland' gekeken! Ook kwam Mariette in de eerste dagen van het nieuwe jaar bij ons eten! Verder weer opgruimd, tas gepakt voor Thailand en weer even afscheid voor even van de familie nemen! Ik ben 27 januari weer in Nederland! Maar nu eerst een nieuw avontuur in een andere cultuur met Saskia!

Als herinnering, jullie mogen alle post vanaf nu weer gewoon naar Kaiserstraat 11, 2311GN Leiden sturen. Ook mag je mijn Australische nummer wissen, ik gebruik weer mijn Nederlandse mobiele nummer!!

Liefs Yentl


  • 04 Januari 2011 - 11:03

    Jennifer:

    Haha ja, en ik wist het natuurlijk ook ;). Ben blij dat je het gezellig hebt gehad in NL! Heel veel plezier in Thailand! xx

  • 04 Januari 2011 - 17:49

    Mirjam:

    Ha Yentl, wat een leuke verrassing voor iedereen!!! En misschien was je er zelf ook wel (erg?) aan toe? Nog even genieten in Thailand en dan weer alles op de rit krijgen in Nederland. Zal vast lukken.
    Jeetje wat ben je best lang weggeweest. Voor 2011 alle goeds voor jou en de jouwen!
    Groetjes,

  • 08 Januari 2011 - 15:51

    Priscilla & Roel De Meijer:

    Hey meis,

    Jeetje wat een verhaal! Fijn voor je dat je de feestdagen thuis kon vieren, wel twee keer keilang vliegen :S je moet er maar zin in hebben... wel btje jammer dat je niet naar mijn verjaardag bent gekomen op 3 januari, aangezien je toch in NL was ... maar ik hoop dat je de rest v/d tijd in Thailand nog even geniet en ik zie je zodra je weer terug bent in NL.

    X


  • 10 Januari 2011 - 10:01

    Annemie:

    Hoi meissie!
    Nou dat heb je dan voor iedereen goed verborgen weten te houden, dat zal nog niet eens makkelijk zijn geweest. Maar vanuit jouw oogpunt een briljante move :-). Zelf net terug vanuit een winters Zweden waar ze de koudste winter sinds 1850 hebben... en dat was best fris. Warm werden we wel weer van sneeuwwallen aanleggen rondom het huis voor isolatie en hout hakken. Maar wat was het gaaf, zo mooi! Ik kijk uit naar je thuiskomst en de welcome-back-party die je gaat geven (toch?). Zoen, NME

  • 14 Januari 2011 - 10:52

    Veronique:

    Wow! Dat was een twist die ik, als ik eerlijk ben, niet verwacht had. Als ik erover nadenk, dan denk ik, ja eigenlijk is het ook logisch.
    Ben blij dat je een leuke tijd hebt gehad. Ik zag al op Saskia's site dat we elkaar in Thailand op veel plaatsen net gemist hebben. We waren dezelfde dagen op dezelfde plaatsen haha!
    Geniet er nog even van voordat het echte leven weer begint!
    xxx veer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yentl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 65748

Voorgaande reizen:

12 Januari 2010 - 27 Januari 2011

Yentl in Australie

Landen bezocht: