26 oktober 2010 - 8 november 2010 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Yentl America - WaarBenJij.nu 26 oktober 2010 - 8 november 2010 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Yentl America - WaarBenJij.nu

26 oktober 2010 - 8 november 2010

Door: Yentl

Blijf op de hoogte en volg Yentl

19 November 2010 | Australië, Adelaide

Lieve allemaal,

We zijn nu weer in Adelaide en staan heerlijk op de camping.

Dinsdag 26 oktober hebben Babette en ik de planning eens door genomen en dat is best een goede! Maar dat merken jullie vanzelf! Na wat internetten en souvenirs bekijken, hebben we heerlijk geluncht bij Buskers op de Rundle Mall hier in Adelaide. Toen vast op weg richting Gawler om bij de I te vragen naar de McLeods Daughters set en dergelijke. We hebben besloten dit op de terugweg te bekijken. We hebben op de White Cliff Reserve gratis gecampeerd en daar hebben we nog even gepraat met een stel Hans (vroeger uit Duitsland) en Trudy (Nederlandse ouders) uit Melbourne. Was wel grappig, er was namelijk verder helemaal niets op die bosplek. Ja oke, behalve een paar muggen die Babette erg lekker vonden...

Woensdag 27 oktober zijn we via Port Augusta naar de gratis camping van Purlong Reserve gereden. Na het eten was het een beetje schemerig en kregen we last van echt honderden muggen! Ik ben na de afwas de auto in gevlucht en heb ze geprobeerd te doden. Babette rende rondjes om de auto en is maar aan 2 meiden die daar ook stonden gaan vragen waar ze vandaan kwamen. Ze kwamen van Uluru en hadden daar geen last van muggen. Dus wij de auto weer omgebouwd en toen we allebei klaarzaten om te gaan, zei ik tegen Babette, “wees eens stil en luister!” Het geluid zullen we nooit meer vergeten! Wat verschrikkelijk, dat was alleen maar van alle muggen die binnen zaten! Dus snel rijden, ramen open en ze naar buiten wapperen en de rest dood maken! Na een poosje rijden kwamen we aan bij Cadney Homestead waar we goedkoop konden overnachten en zelfs aan de bar even met een drankje konden bij komen van ons avontuur!

Donderdag 28 oktober zijn we via Cooper Pedy naar Yulara gereden. Daar zit het Ayers Rock Resort, ja daar was ik al geweest, maar Babette wilde het heel graag zien... Een rondje erom heen met de auto, naar de Mutitjulu Waterhole en Babette is naar de Cultural Center geweest. Daarna dus nog een keer naar de zonsondergang gekeken bij Uluru. Helaas niet heel mooi door alle bewolking. Gelukkig is het wel heel gezellig met Babette, waardoor het niet heel erg is dat ik hier weer ben! Er zijn hier bizar veel Nederlanders! Echt niet normaal!

Vrijdag 29 oktober was een spannende dag, doordat de weersvoorspelling zei dat er onweer en slecht weer zou komen! Vanacht heeft het wel geregend en het was tijdens de altijd te vroege zonsopkomst bewolkt. Na de zonsopkomst heeft Babette de Base Walk om Uluru gedaan en ik heb heerlijk genoten van het zonnetje, wat een hitte, maar wel veel wind! Er was trouwens een stel de berg op aan het klimmen, terwijl de klim gesloten was! De ranger heeft ze er af geroepen en gefloten. Ze krijgen een boete van 5500 AUD per persoon en mogen het National Park niet meer in. Tja, waarom zou je het doen...
We zijn na de lunch naar Kata Tjuta gereden en hebben daar een klein stukje in de gorge gewandeld, maar woeien bijna de berg af... Na de zonsondergang weer naar de camping, maar nog steeds geen onweer of slecht weer...

Zaterdag 30 oktober is de verjaardag van Babette! Dus heb ik ballonnen geblazen en in d’r bed gegooid, gezongen en de stoel en het stuur versierd! Helaas was het nog donker, want je raad het al weer een zonsondergang, dit keer van een andere plaats. Om 6 uur ’s ochtends zijn we richting Alice Springs gaan rijden. Hoezo lekker op tijd! Wel de perfecte tijd voor wildlife, trouwens. Want ik was net aan Babette aan het vertellen dat ik het zo jammer vond dat ik nu 2x bij Uluru was geweest en geen kameel heb gezien! Hier woont de grootste hoeveelheid aan kamelen in Australie! Op het moment dat ik het laatste woord van mijn zin had gezegd, schrok ik echt enorm en zat bijna op de bestuurdersstoel, dus bij Babette op schoot! We hadden echt bijna een kameel in de voorruit! Daarachter stond een hele grote kudde kamelen, hoe cool! Daarna zei ik dat het zo jammer was dat Babette de rode kangaroo, een van de dieren op het wapen van Australie nog niet had gezien! En ja hoor, langs de weg hupste een mega grote rode kangaroo weg! Nou we lagen helemaal dubbel, dus ging ik het nog 1x uitproberen... Ik zei “goh wat zou een emu in het wild nu nog leuk zijn om te zien’.... hoeveel geluk hadden wij! Babette haar reactievermogen werd dit half uurtje aan wildlife goed gecheckt, want er was net een emu aan het oversteken!! Echt supergaaf! Om 11 uur waren we in Alice Springs en moesten we even bijkomen met een warme chocomel op een terrasje. Hier hebben we gelijk Babette haar verjaardag gevierd, door kado’tjes en verjaardagskaarten! Daarna heeft Babette de School of Air, Royal Flying Doctors en het dorp bekeken. Ik heb in het zonnetje zitten lezen, want al dat slechte weer heeft nooit plaatstgevonden bij ons gelukkig! We hebben nog bij het Telegraph Station gekeken en hebben bij Finke River Rest Area gratis overnacht.

Zondag 31 oktober is de 27ste verjaardag van Nadine en de 88ste verjaardag van mijn oma! Jammer dat ik er niet bij ben! Vandaag hebben we eigenlijk alleen maar gereden totdat we in Cooper Pedy waren. Hier leek het mij leuk om in The Underground Motel te overnachten, een beetje luxe en toch ondergronds. Cooper Pedy staat bekend om zijn opaal mijning. Hierdoor hebben ze veel ondergrondse huizen, kerken en dergelijke. We hebben nog de Catacomb Church bekeken die heel nederig en klein was. De Serbian Orthodox Church was heel groot en overdreven ingericht, maar geen stoelen of banken. De St Peter & Paul’s Catholic Church was klein met kleedjes en goed ingericht. Het Cooper Pedy is eigenlijk afgeleid van Kupa Piti uit het Aborigionals, wat ‘white man in a hole’ betekend. Nadat ik oma heb gebeld om haar plezier te wensen bij de high tea met vrienden en de familie, hebben Babette en ik gegeten bij het voor Cooper Pedy bekende John’s Pizza Bar. De pizza was echt heel lekker!

Maandag 1 november hebben we in vergelijking met de vorige dagen uitgeslapen, we werden pas om 9.18 uur wakker! Na heerlijk genieten van onze kamer zijn we naar de winkeltjes van Cooper Pedy gegaan om wat sieraden met opaal te bekijken. Ook hebben we in de oude opaalmijn van Old Timers Mine gekeken. Voordat we het dorp uitreden waren er 5 stunt vliegtuigjes door de lucht aan het stunten, erg gaaf! Na een flink stuk rijden zijn we bij Wilmington op de Beautifull Valley Camping in de keuken gegeten en daarna snel de auto in, want het regende...

Van dinsdag 2 november tot en met maandag 8 november zijn we weer in Adelaide. Op de terugweg naar Adelaide zijn we nog in de wijnvallei geweest en hebben we heerlijke bubbels geproeft bij Jacobs Creek. Verder hebben we in Freeling en Gawler McLeods Daughters dingen bekeken, aangezien ze veel opnames daar hebben gehad. Was wel een zoektocht... Ik heb daar een week op de Adelaide Caravan Park gestaan en alles opgeruimd en schoongemaakt. Babette is nog 4 dagen naar Perth gevlogen. Dus heb ik genoten van de zon, veel gelezen en van alles geregeld.


Groetjes en tot in NZ!

  • 18 November 2010 - 22:43

    Yentl America:

    De foto's staan ook bij het vorige verhaal! Ik ga nu beginnen met Nieuw Zeeland, maar dat kan pas weer op internet als ik dat weer kan vinden, nadat ik mijn verhaal heb getypt. Dus ik doe mijn best! Tot snel!

    Groetjes Yentl

  • 19 November 2010 - 09:23

    Saskia:

    leuk verhaal weer:) en leuk om de uluru weer eens te zien,haha! ben benieuwd naar het nieuw zeeland verhaal. Tot snel! groetjes ook aan je ouders! liefs sas

  • 19 November 2010 - 09:26

    Priscilla & Roel De Meijer:

    Hey meis!

    Leuk om al je verhalen weer te lezen! Uluru is prachtig en gaaf dat je al die dieren daar hebt gezien!! Jammer dat wij dat hebben moeten missen :( is weer een reden om nog een keer terug te gaan :D

    Leuke foto's ook!

    X

  • 19 November 2010 - 10:42

    Kimmie:

    helemaal leuk en top om alle avonturen van je te lezen...ben ook nog steeds een van de trouwe aanhangers hahahah :P
    maar heel veel plezier in Nieuw Zeeland!! (K)

  • 19 November 2010 - 19:08

    Nadine:

    Fijn dat je het nog even meld hoe oud ik ben geworden! Voor het geval ik het vergeet!

  • 20 November 2010 - 17:06

    Pam:

    Hi Gup!
    Blij weer van je te horen! Begon me een beetje zorgen te maken na zo'n lang hiaat. Gelukkig heb ik weer kunnen genieten van je verslag en de foto's. En nu maar hopen dat ze in NZ ook weten wat internet is! Toevallig las ik eergisteren in de krant , dat een Australische(?) herdershond vriendjes was geworden met een Australische(?) zeeleeuw bij het strand van Semaphore (bij Adelaide)
    om van daaruit gezellig samen een stukje(!) de zee in te zwemmen.
    De reddingsbrigade vond ze na een tijdje op 4 kilometer uit de kust! Gezond en wel. Dus herdershond wordt zeehond!
    Groetjes aan Paps en Mams en nog veel avontuur in (of op?) NZ!!!
    X, Pam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yentl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 65778

Voorgaande reizen:

12 Januari 2010 - 27 Januari 2011

Yentl in Australie

Landen bezocht: