15 - 25 oktober 2010 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Yentl America - WaarBenJij.nu 15 - 25 oktober 2010 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Yentl America - WaarBenJij.nu

15 - 25 oktober 2010

Door: Webmaster Yentltje

Blijf op de hoogte en volg Yentl

25 Oktober 2010 | Australië, Adelaide

Lieve allemaal,

Nou ik zei de vorige keer tot in Canberra, maar we zijn al wat verder op weg!

Op vrijdag 15 oktober hebben we Jen haar plekkie verlaten en daarmee ook het zonnetje met 24 graden Celsius... We gingen naar de Blue Mountains om daar de Three Sisters rotsformatie te bekijken, maar helaas reden we het slechte weer tegemoet. Dus in de regen vanaf de lookout naar de rotsen en het mooie berguitzicht gekeken... Daar kon ik aanwijzen aan Babette welke route ik in de eerste week heb gelopen met de excusie van Australian Backpackers, dat was erg bizar. Maar dat gevoel is alleen maar erger geworden, het is namelijk echt vreemd om op plekken te komen waarvan ik had bedacht dat ik er niet nog eens zou komen.... We zijn doorgereden naar Katoomba om boodschappen te doen en daarna naar de rest area in een bos. Het was echt heel koud daar, dus brood gegeten in de auto en er niet meer uit!

Op zaterdag 16 oktober werd ik wakker keek uit het raam en schreeuwde 'Het sneeuwt!!!'. Ja echt waar, zie foto's! Het sneeuwde en het bleef zelfs een beetje liggen!! Helaas was het zo koud dat er zelfs ijs aan de binnenkant van het raam zat... Via Oberon, Bathurst, Blainey naar Cowra gereden, daar een warme chocomel gedronken. De sneeuw is ondertussen wel in regen veranderd, dus daar worden we helaas niet vrolijk van. Maar door via Borrowah, Bowning naar Bookham. Daar op de gratis camping onder het afdakje gezeten.

Zondag 17 oktober begon goed met droog weer (wel heel koud 's nachts) en een kopje thee met heerlijke muffin bij Barney's! Via Yass naar Canberra en daarmee heb ik alle staten van Australie bezocht!!! In de hoofdstad van Australie, Canberra, hebben we het Parliament House bekeken van binnen. Verder hebben we alle belangrijke gebouwen in de hoofdstad bekeken en even snel in het city centre gekeken. Bij een United24 tankstation hebben we op de truckparkeerplaats overnacht en daar mochten we zelfs nog een poosje binnen zitten en tv kijken! Heerlijk weer een aflevering van Bones kijken!

Maandag 18 oktober zijn we naar de DFO gegaan, dat is een shopping mall met producten voor veel goedkoper dan in de gewone winkels. Maar hoe goed van mij, ik heb helemaal niets gekocht, op een lunchbroodje na! Daarna zijn we naar de hoofdstad van de Snowy Mountains gegaan, Cooma. Daar geen sneeuw, maar wel koud. Dus nog wat zuidelijker gegaan richting Cann River. Helaas waren de mensen bij het Bellbird Hotel-Motel niet aardig, maar we mochten wel naar de wc, mits we een drankje kochten. Dus hebben we in het hele gezellige, niet dus, hotel-motel een drankje gedronken om te kunnen plassen... Daarna op het grasveld erachter geparkeerd en de muggen proberen te ontwijken..

Dinsdag 19 oktober snel doorrijden naar Melbourne, daar door de Australian Backpackers Vouchers 2 nachten zonder verdere kosten overnacht in het hostel in een 2 persoonskamer!! Whoohoo een eigen bed en geen andere mensen, wat een luxe! Zelfs een prive wastafel!

Woensdag 20 oktober na een heerlijk nachtje slaap en gratis pannenkoekenontbijt, Melbourne in. Natuurlijk er vreemd, want deze stad heb ik ook al bekeken...

Donderdag 21 oktober nog een keer lekker geslapen en weer gratis pannenkoekenontbijt!! Wat een verwennerij! Hier weer naar de DFO, die goedkope shopping mall, want Babette heeft een tas nodig om al die Starbucks mokken mee te kunnen nemen naar Nederland, hihi! We zijn op aanraden van een aantal mensen naar Ballarat gereden, om daar Souverin Hill te bekijken. Dat is een nagebouwd goudstadje, maar dat was een soort pretpark en koste ook nog eens 40 dollar, dus dat hebben we maar overgeslagen. Dus hebben we de originele gebouwen van Ballarat bekeken, die waren ook mooi! Door naar Geelong om met de houten poppetjes op de foto te gaan, dat is namelijk het bekenste van Geelong....De camping net buiten Geelong, in Mt Dudeed, was perfect! Bij je campingspot zat een ensuite wc en douche! Daar hebben we goed gebruik van gemaakt, zie foto's!

Vrijdag 22 oktober zijn we naar Torquay gereden, het begin van de Great Ocean Road en wonder boven wonder hadden we prachtig weer. Dus in Lorne gestopt voor lunch in de zon! Nog de Erskine Falls bekeken en bij Kenneth River gestopt om de koala's te bekijken. Dat was erg leuk en daar waren ook veel papagaaien die op je gingen zitten! Na de regenwoud wandeling van Maits Rest, door naar de 12 Apostels, de rotsformaties van de Great Ocean Road! Maar hier hadden we weer regen! Dus zijn we naar de camping gegaan, nog kangaroo's gezien en onder het afdakje gezeten...

Zaterdag 23 oktober begon al niet erg vrolijk, maar geen regen, dus dat is al een verbetering. Aangezien ik die rotsen al gezien heb, is Babette telkens uitgestapt om te kijken. Daarna door naar Warnambool en via Dunkeld naar The Grampians. Daar op de National Park camping zelfs een vuurtje gebouwd! Het was namelijk weer erg koud! Wel veel kangaroo's gezien!

Zondag 24 oktober hebben we in Halls Gap een warme chocomel gedronken en daarna is Babette gaan wandelen naar The Pinnacle, dat heb ik de vorige keer ook gedaan. Het is een moooie wandeling en er was een lekker zonnetje. Daarna via het noorden het park uitgereden en door naar Edenhope. Daar hebben we op een camping overnacht met game/tv room en keukentje, dat was echt heel schattig!

Maandag 25 oktober zijn we rustig aan van de camping vertrokken. En door weer veel niets over de grens van Victoria naar South Australia, dus ja er is weer een tijdsverschil bij gekomen... We zijn nu al in Adelaide en staan weer heerlijk op de camping.

Dus wat een avontuur weer, dit keer dus zelfs inclusief sneeuw!!!

Groetjes!

• 25 Oktober 2010 - 11:54

Jennifer:

Zo dan.. jullie hebben er een aardig tempo inzitten!

• 25 Oktober 2010 - 13:44

Priscilla & Roel De Meijer:

Jeetje inderdaad! Goed doorgereden... jammer van de regen, maar helaas hoort dat er ook soms bij ;) Gelukkig hebben jullie ook mooi weer gehad bij Great Ocean Road... dat hadden wij toen ook :D

Veel plezier nog!

X

• 25 Oktober 2010 - 15:07

Nadine:

Zo ik moest even wat verslagen van je inhalen... Ik heb je ook gemist met Ontzet, Er mist nu een foto in onze collectie! maar volgend jaar 4 dagen feest, dus dan maken we gewoon 2 foto's!!

Ik ga gauw foto's van m'n huisje op hyves zetten voor je!

• 27 Oktober 2010 - 09:22

Jurre:

He Yentl,

Wat heerlijk om je verslagen steeds te lezen. Ik krijg ook wel weer ontzettend veel zin om terug te gaan. Ik heb net een nieuwe baan gevonden. Voormij gaat het gewone leventje weer beginnen. Geniet van alle momenten daar. Hier in NL geniet ik graag met je mee!!!

• 10 November 2010 - 17:24

Pam:

Hi gup,
    Waar ben jij nu??
    Toch al in Kiwi-land?
    Have fun en groetjes aan A&A!
    x,p