7 - 14 oktober 2010 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yentl America - WaarBenJij.nu 7 - 14 oktober 2010 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yentl America - WaarBenJij.nu

7 - 14 oktober 2010

Door: Webmaster Yentltje

Blijf op de hoogte en volg Yentl

14 Oktober 2010 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Donderdag 7 oktober was het moment aangebroken dat Saskia ons ging verlaten, dus zijn we naar Beaudesert gereden om haar daar met de WWOOF (Willing Workers On Organic Farms) mevrouw mee te geven. Gelukkig was het een aardige dame en hebben ze er paarden, dus dat komt helemaal goed met Saskia! Babette en ik zijn doorgereden naar Canungra om daar te lunchen, dit was een schattig dorpje! Bij Mount Tamborine heeft een kangaroo ons verbaast aangekeken, maar volgens mij keken wij net zo verbaast! Dus geen foto... Bij Eagle Heights de Curtis Falls Lolly Shop bekeken, erg schattig zulke ouderwetse snoepwinkels. Daarna de Gallery Walk gedaan, vond ik niet enorm indrukwekkend. Dat vond ik wel van het uitzicht op Surfers Paradise, want hoogbouw had ik niet verwacht! Dus via Nerang naar Surfers Paradise gereden, daar besloten dat we in een hostel gingen slapen, zodat we nog ‘het feestdeel’ van de oostkust konden bekijken. Nou nou wat een kleding, mensen en dus leuke avond was dat, met een cocktail van het Hard Rock Cafe!

Vrijdag 8 oktober ben ik 26 jaar geworden! We moesten om 9u weer bij de auto zijn, dus ging ik vast ontbijten, terwijl Babette naar de souvenirwinkel ging voor een postkaart. Toen ze terug kwam had ze ballonnen en een muffin bij zich! Jeej!! We zijn via Burleigh Heads de grens over gereden van Queensland naar New South Wales. Daar naar Byron Bay gegaan, het volgende feestdorp van de oostkust, dit hippie dorp heeft 1 kroeg die bekend staat. We hebben een rondje door het dorp gelopen en zijn naar de vuurtoren gereden. Daar naar ‘the most easterly point of the mainland of Australia’ gelopen! Terug op de parkeerplaats hebben we de auto opgeruimd en toen was het zover naar Cheeky Monkey’s, de naam geeft al aan wat voor kroeg het was en ja er waren zelfs wedstrijden waar men kleding uit deed voor een skydive... Dus wij hebben met een cola’tje staan toekijken... Daarna snel door naar de gratis camping! Gelukkig ben ik nog gebeld, gesmst en heb ik kado’tjes gehad!

Zaterdag 9 oktober was een vreemde dag, het begon met Babette die mijn bord niet mooi vond... Ze was nog aan het ontbijten, terwijl we al reden en toen wilde ze de kruimels van het bord halen... Ja je raad het al, toen vloog het bord uit de auto! Hihi! We hebben nog wat dametjes bezocht van de Driver Reviver stalletjes, die delen gratis koffie en thee uit met koekjes! Daarna the Macadamia Castle, The Thursday Plantation (tea tree oil), The Big Prawn, The Big Banana (heel veel bananensouvenirs...) en The Clog Barn. Dat laatste was een Nederlands huis met cafe’tje en in de achtertuin hadden ze een mini madurodam. De meneer was aan het uitleggen hoe je vroeger en tegenwoordig klompen maakt. Het was grappig om te zien, maar of het aan te raden is... Nog een windmolen verderop in het dorp zien staan, wat een bar en restaurant was... Na al deze vreemde dingen gingen we op de gratis camping staan en zagen we nog een vuurvliegje, supercool beestje!

Zondag 10 oktober (mam jarig) heeft Babette gereden van Kempsey, Taree (The Big Oyster), Forster, Bulahdelah, Raymond Terrace, Maitland naar Branxton. Ja gister alle rare dingen, oke op de grote oester na... Dus vandaag niet veel meegemaakt, behalve dat er een Australische meneer van de Driver Reviver vond dat ik een Australisch accent door mijn Amerikaanse heb, best grappig. Ik vertelde mijn route die ik totdat moment had gehad en hij zei: ‘You are not a fair dinkum Ozzie if you call it Uluru, because we say Ayers Rock’.

Maandag 11 oktober, vandaag was een leuke dag, we mochten namelijk van alles proeven. We waren namelijk in the Hunter Valley, dus hebben we olijven, wijn, olijfolie, balsamico, marmalade, tapenade, jam et cetera geproeft! Daarna nog even in Newcastle rondgekeken, daar de Christchurch Cathedral via de priesters ingang bekeken. Daarna bij het dorpje Gordon naar de Mac geweest en toen doorgereden via de Harbour Bridge naar Jennifer (ook een vriendinnetje van de Hotelschool)! Dat was erg leuk en gezellig! Ik heb nu ook mijn rondje afgemaakt!

Dinsdag 12 oktober hebben we rustig aangedaan in de ochtend en daarna met de trein en bus naar Bondi Beach met Jen en Babette. Daar hebben we op een terrasje gezeten. Daarna naar het hostel waar mijn post voor me bewaard wordt of doorgestuurd als ik ze dat vraag. Daar lag een hele stapel klaar voor Babette en mij vanuit Nederland! Dus dat hebben we in het Victoria Building bij een cafe’tje bekeken, super dank jullie wel! Daarna zijn we George Street afgelopen en hebben we The Rocks bekeken. Dat is een leuke wijk! Het uitzicht op de Harbour Bridge en de Opera House bij Cirqular Quay is erg mooi! Bij de Opera House was Simply Red een concert aan het geven, dus daar hebben we even naar geluisterd! We hebben met z’n drieen bij Rosini Italiaans gegeten, dat was weer gezellig!

Woensdag 13 oktober hebben Babette en ik de Harbour Bridge Climb gedaan. Dat was erg leuk, maar het duurde erg lang. Het uitzicht was geweldig en de ervaring ook! Helaas moesten we een stom pakje aan en alles in een locker leggen, want er mag natuurlijk niets van die brug afvallen. Natuurlijk moest er ook een touwtje om m’n brillenpootjes... Nadat we in zo’n pakje gehesen waren kregen we een riem om met vastmaakmechnisme voor op de brug. We hadden zelfs nog een oefentrap voordat we de echte brug opmochten. The Harbour Bridge is de langste ‘single span arch’ brug in de wereld. De brug is 503 m lang, 134 m hoog en 49 m breed. Dus we waren best hoog geklommen! ‘s Avonds heb ik Cameron ontmoet, Jen haar vriend. Dat was erg gezellig!

Donderdag 14 oktober heb ik met Babette de Pylon beklommen, dat is 1 van de 4 betonnen pylonnen die bij de brug zitten aan beide kanten. Daar hadden we weer mooi uitzicht op de Opera House en een deel van de brug. Gelukkig konden we in onze eigen kleren nu met ons eigen toestel foto’s maken! Daarna ben ik naar The Australian Museum geweest, dat was erg leuk en informatief. Dus eigenlijk had ik dit toch in Januari moeten doen, het stond nog van toen op mijn lijstje om te doen, maar had toen geen tijd meer. Het geeft heel goed weer wat voor dieren er in Australie wonen (vroeger en nu), verder ook hoe je om moet gaan met de verschillende beten of steken en wat wel of niet gevaarlijk is. Ook een hele collectie mineralen en dergelijke. Dus ja, ik wist er gelukkig al veel van, maar toch was het nog interessant. Daarna ben ik via China Town naar de Paddy’s Markets gelopen. Dat was weer een drukke goedkope markt met kleding, souvenirs, fruit, groente en nog veel meer! Nadat ik de bus weer naar Jennifer had genomen, zijn we met z’n drieen bij Broadway Lounge gaan dineren. Bij deze wil ik Jennifer heel erg bedanken dat we 4 nachtjes bij haar mochten slapen!!

Groetjes en tot in Canberra!

  • 14 Oktober 2010 - 14:44

    Nienke:

    is het daar koud ofzo? :P

  • 14 Oktober 2010 - 15:25

    Priscilla & Roel De Meijer:

    Hey meis!

    Leuke foto's en ook hier weer mooie verhalen! Lekker wijn slobberen en dingetjes proeven in Hunter Valley, vonden wij ook wel leuk om te doen!! :D

    Alle verhalen brengen voor ons ook weer leuke herinneringen naar boven; leuk om te zien dat jullie hetzelfde meemaken,dan kunnen we er lekker over kletsen als jullie terug zijn ;)

    Veel plezier nog!

    X

  • 14 Oktober 2010 - 15:43

    Mirjam:

    Kind, wat ben ik jaloers op je! Ik geniet van je verhalen! Groetjes, Mirjam

  • 15 Oktober 2010 - 16:17

    Kimmie:

    ben weer helemaal op de hoogte!! Wat leuk en gezelli allemaal (ook dat je met jen en babet bent!) heel veel plezier
    (K)

  • 21 Oktober 2010 - 18:12

    Pam:

    Hoi Gup,
    Heb weer genoten van je verslag en de bijbehorende foto's! Wat durf jij veel, en dan bedoel ik niet alleen het serveren van drank aan vechtlustige dronken Aussies! Petje af,hoor!
    Ben je eigenlijk al giftige slangen tegengekomen? Australie schijnt de meeste soorten in huis te hebben!
    Ben van kindsafaan al gefascineerd door deze reptielen, maar een boa constrictor(niet giftig) in de dierenwinkel t.g.v. van Dierendag 2 weken geleden deed me al enigszins rillen. Maar goed, dat heb ik ook bij de tamme ratten, die als huisdier verkocht worden.
    Die trip volgende maand door NZ kun je best overslaan, hoor! Want er is vorige week een groep Maori's in ons eigenste Leiden neergestreken, die 2 waka's aan het Museum van Volkenkunde heeft geschonken, t.g.v. een lange tentoonstelling over Nieuw Zeeland en zijn oorspronkelijke bevolking.
    En dan bedoel ik niet alleen de Kiwi's!
    Zie uit naar de volgende bladzijden van je dagboek. Be careful outthere, Gup!!!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yentl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 65779

Voorgaande reizen:

12 Januari 2010 - 27 Januari 2011

Yentl in Australie

Landen bezocht: