17 - 23 sept 2010 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Yentl America - WaarBenJij.nu 17 - 23 sept 2010 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Yentl America - WaarBenJij.nu

17 - 23 sept 2010

Door: Webmaster Yentltje

Blijf op de hoogte en volg Yentl

23 September 2010 | Australië, Cairns

Lieve allemaal,

Bedankt voor de reacties!
Ja ik dacht laat ik nu we weer internet hebben er gelijk gebruik van te maken voor een kort verhaaltje. Dan hoeven jullie misschien niet zo lang achter de computer te zitten om alles te lezen van mij! hihi

Vrijdag 17 september zijn we bij het hostel uitgecheckt en zijn we naar de Cairns Villa & Leisure Park gereden. Daarna naar de DFO, dat is een outlet winkelcentrum. Daarna weer naar het centrum om The Reef HOtel te bekijken, maar we vonden de entree prijs te hoog om de dierentuin op de hoogste verdieping te bekijken. Dus zijn we naar wat souvenir winkeltjes geweest en de Rusty Markets. Dat is een groente en fuit martk, erg leuk om te lopen, het rook heerlijk naar basilicum... Tja dan ga je de zelfgemaakte pesto van pap missen! Nog wat foto's bekijken/uitzoeken op de computer en terug naar de camping. Daar was het de eerste avond voor Babette in de auto. Heel spannend, maar alles is goed gegaan. Saskia in de tent en het past weer prima allemaal.

Zaterdag 18 september hebben we een was gedraaid en boodschappen gedaan. Op naar Trinity Beach, helaas met regen... Ik vond het ook niet heel bijzonder, was een klein strand. Palm Cove zal waarschijnlijk een leuk dorp zijn als de zon schijnt en je geld hebt om uit te geven.Daarna door naar Mount Molloy om daar op de Rifle Creek Rest Area, of te wel gratis camping, te overnachten.

Zondag 19 september, Saskia is 23 jaar geworden! Dus zij moest in de tent blijven liggen en Babette en ik hebben de picknicktafel versierd en het ontbijt klaargezet. Zelfs met slingers, ballonnen, kaarsjes en veel kado'tjes. Babette heeft vanuit Nederland heel veel kaarten en zelfs kleine kado'tjes voor Saskia meegenomen! Daarna via de inland route met een roadhouse en The Black Mountains naar Cooktown. Dit is de plek waar Captain James Cook aan land kwam. Op Cooktown Camping hebben we een tafel gecreeerd van de stijkplank en daar pasta gegeten, natuurlijk met rode saus want dat vindt Saskia het lekkerst...

Maandag 20 september zijn we na veel rijden, naar de Mossman Sugar Mill gereden voor de tour. Maar helaas door de vele regen lag de hele fabriek stil...De Mossman Gorge was niet een echte gorge zoals die andere die we al gezien hadden. Dit was een stuk regenwoud met een snelstromende rivier erin! Erg mooi, jammer van de regen! Port Douglas vond ik echt een enorm mooi dorp, zoals Jono zegt 'Magical'! Dat is inderdaad waar, dat is waarschijnlijk ook de reden dat we veel bruiloften zagen! Gelukkig was het voor de foto even goed weer! Er was een superschattig wit kerkje, waar een wachtlijst van meer dan 2 jaar is om daar te kunnen trouwen. Enorm veel resorts en hotels en dure restaurantjes. Dus wij hebben even alles bekeken en toen buiten het dorp op de Pandandus Caravan Park geslapen.

Dinsdag 21 september naar de Four Mile Beach van Port Douglas, was ook een plaatje! Daarna hadden we afgesproken om Phil (vorige chef Moora Hotel) te ontmoeten voor morning coffee bij Mango Jam. Daintree Village stelde ook niet veel voor... Dus door gereden met de ferry over de Daintree River, op weg naar de mooie Alexandrea Range Look Out, het dure Discovery Center hebben we overgeslagen en daarom hebben we de Jindalba en de mangrove boardwalk gedaan. Natuurlijk bij Cape Tribulation op het strand gestaan. Dit is waar the rainforest meets the reef! Het is echt supermooi en we hadden even goed weer voor de foto en het geniet momentje! We zijn weer terug gereden naar Mount Molloy voor de gratis camping.

Woensdag 22 september zijn we eerst bij Coffee Works in Mareeba geweest. Dat was de hemel voor Babette en Saskia, zij houden namelijk van koffie! Dus ik heb gewoon veel van de chocolaatjes opgegeten, hihi. Coffee Works is een soort museum over koffie/thee potjes, proef gedeelte met 21 soorten koffie, 4 soorten thee, 3 soorten liqueur en 12 soorten chocolade. Dus daar hebben we een paar uurtjes doorgebracht. Daarna gereden naar Cairns, daar hebben Babette en ik weer geinternet en geskyped met thuis! Saskia had een afspraak met Nico die ze kent van de middelbare school. Dus zijn we met z'n vieren gaan eten bij PJ O'Brain, de 10 dollar meal deal was best goed te doen! Daarna weer met z'n 3en naar de camping.

Donderdag 23 september moesten we vroeg op omdat we met Reef Magic Cruises op weg gingen naar het Great Barrier Reef! De bootrit er naar toe duurde 90 min en was erg misselijk makend. Op een ponton eiland konden we een plekje zoeken en dan klaarmaken om te snorkelen. We hadden 5 uur op dat eiland, maar met snorkelen en al het moois bekijken is dat zo voorbij! Ook hebben we nog een semi-submarine tour gedaan! Het was erg mooi en heel veel vissen! Jammer dat het zoveel geld kost, anders zou nog een keer gaan erg leuk zijn.

Nu nog even internetten voor de foto's bij dit verhaal en een aantal bij het vorige verhaal en dan zijn jullie weer helemaal op de hoogte!

Groetjes!

• 23 September 2010 - 10:25

Sas:

foto's foto's!!!:) en denk dat als het goedkoper was jij evengoed niet nog x zou gaan hoor..... of ze moeten een andere manier maken voor zeezieke mensen!

• 23 September 2010 - 12:54

Monique:

Hoi Yentl,

Ik hoorde van je moeder dat jullie elkaar treffen in Nieuw Zeeland, daar zul je wel naar uitkijken, super.
    Groetjes uit Landgraaf.

Monique

• 23 September 2010 - 13:50

Louise:

Erg leuk om jullie belevenissen nu van twee kanten te lezen. Jullie vertellen net weer andere dingen, dus is een mooie aanvulling op elkaar.. :) Kus

• 23 September 2010 - 16:04

Bart:

Hoi Yentl,

Leuk om je nog steeds te volgen in Australie. Ik heb er inmiddels weer 6 weken werk opzitten.

Nog veel plezier daar.
    Goede reis.

Grj Bart

• 23 September 2010 - 23:44

Priscilla & Roel De Meijer:

Hey meis,

Wel lastig lezen zo twee dezelfde verhalen :P Maar ook hier weer leuke dingen beleefd zie ik!! Heel veel plezier verder nog en maak er het beste van in de regen! (Maar van de foto's te zien doen jullie dat ook!! ;))

X

• 25 September 2010 - 19:12

Pam:

hoi Gup,
    Eerst:Dank voor je originele verjaardagskaart,die 1 1/2 week voor datum al binnen was! Heb de button de hele dag gedragen.Binnenshuis, want daarbuiten schatten ze me veel jonger en dat wil ik graag zo houden! Vanitas,vanitatum and all that! Maar, erg lief van je!
    Tweeds:Heb een hele inhaalslag moeten maken in de nacht van 23/9, maar het was alleszins de moeite waard:goede en geestige teksten (aboritional?)en prachtige foto's!! Las als een spannend jongens,eh, meisjesboek! Heb de hele verdere nacht van dolfijnen,roadkill en kroeggevechten gedroomd.
    Ga zo door and be careful outthere!
    Dries:Heb ik al verteld,
    dat ik eindelijk prive online ben? Waarvan acte!
    E-mail adres volgt nog.
    Vierst:Heb je een ander
    gsm-nummer dan wat ik al 100 jaar van je heb?
    Enjoy,liefs,Pam

• 25 September 2010 - 19:12

Pam:

hoi Gup,
    Ga zo door and be careful outthere!
    Dries:Heb ik al verteld,
    dat ik eindelijk prive online ben? Waarvan acte!
    E-mail adres volgt nog.
    Vierst:Heb je een ander
    gsm-nummer dan wat ik al 100 jaar van je heb?
    Enjoy,liefs,Pam

• 28 September 2010 - 09:35

Marij En Jan America:

Hoi Yentl.
    Volgende maand weer een stuk verder weg van Nederland .We wensen je een hele fijne rondreis in Nieuw Zeeland met je ouders.groetjes Jan en Marij.

• 30 September 2010 - 15:09

Jos:

hoi yentl,zoals altijd heb je weer van alles te vertellen.Leuk,dat je d at met ons deelt.Jack en ik willen je nog fijne maanden wensen,zeker die samen met je ouders in Nieuw Zeeland. Heel veel groetjes en een dikke kus.Jack en Jos.

• 05 Oktober 2010 - 19:05

Oma:

hoi poepie leuk dat we weer gesproken hebben op de mobiel.gisteren was de optocht in leiden weer'' erg mooi en mooi weer de hutspot was heerlijk. ik heb Nadien nog gesproken en haar vader. ik wens je nog veel plezier,dikke knuffelxxxxliefs oma en Mihai.

• 06 Oktober 2010 - 09:41

Jan En Marij:

yentl.
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag we wensen je een hele fijne dag. groetjes Jan en Marij.