20 - 27 augustus 2010 - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Yentl America - WaarBenJij.nu 20 - 27 augustus 2010 - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Yentl America - WaarBenJij.nu

20 - 27 augustus 2010

Door: Webmaster Yentltje

Blijf op de hoogte en volg Yentl

27 Augustus 2010 | Australië, Alice Springs

Lieve allemaal,

Ja schrikken he, na 7 dagen al weer een nieuw bericht! Maar dat komt omdat ik dit deel graag snel wilde delen met jullie. Omdat iedereen die hier niet geweest is waarschijnlijk een ander beeld heeft van dit deel van Australie.

Op vrijdag 20 augustus heeft Phil toch besloten om niet met ons naar The Red Centre te gaan. Hij wilde toch graag eerder werken in Cairns, dan dat wij daar zouden aankomen. Dus zijn Saskia en ik nog met z'n tweeen! Ook zeer gezellig!

Op zaterdag 21 augustus was het zo ver voor ons, op weg naar het midden van Australie. Daar waar volgens ons niets is en dus ook niet onwijs mooie flora en fauna... Maar eerst nog even een Jumping Crocodile Cruise. Ja echt, ze laten door middel van een hengel met een stuk vlees een mega grote krokodil het water uit springen. Nou hadden Saskia en ik dat al gedaan in de Crocosaurus Cove met baby crocs, maar hier waren ze wild en mega groot! De tour van Hunters Safari's was niet zo'n enorme toeristenboot, dus iedereen kon het goed zien! De wetlands bekeken, erg mooi om te zien vanaf het Visitors Centre.Toen langs het grootste National Park(NP) in Australie, Kakadu. Tevens ook heel bekend door de kunst op de rotsen door de aboriginals (thanks Jen!). Kakadu is groot, dus veel rijden.

Op zondag 22 augustus waren we (vooral Saskia) lek gestoken door de muggen die vooral in dit NP zitten. We zijn de eerste rotskunst gaan bekijken in Ubirr, best interessant om te zien. Maar het was mega warm (35C) en het zweet liep echt overal naar beneden...In het Bowali Visitors Centre hebben ze een goede tentoonstelling over de Aboriginals en de flora en fauna. Doorgereden naar Jaribu, maar eigenlijk alleen om te tanken, verder is er niet veel... Dus door naar Nourlangie. Dit is de bekentste aboriginal rock art site. Daar was ook een ranger die nog wat meer er over vertelde. Hier hebben we onze eerste wilde slang gezien. Het valt mee, hij wilde sneller weg van ons dan andersom! We hebben nog een mooie Billabong bekeken, meertje met veel waterlelies. Op de camping gezwommen in het zwembad, heerlijk afkoelen! 's Nachts is het 30C!!! En we hebben dingo's gezien, was erg spannend, ze waren heel dichtbij!

Maandag 23 augustus zat ik ook helemaal onder de muggenbulten en heb ik bijna niet geslapen omdat ik ongeveer 50 muggen heb doodgeslagen in de auto. Saskia was in de tent gaan slapen...De Yellow River was erg mooi, we hebben de wandeling gedaan en veel vogels gezien! In het Warradjan Visitors Centre weer veel geleerd over vanalles en nog wat. Overdag was het ongeveer 30C. Net voor Katherine (dus Kakadu NP uit) ligt de Leliyn of te wel Edith Falls, dat was niet onwijs mooi, maar wel lekker afkoelen! Bij de Springvale Homestead camping overnacht, daar hadden ze veel minikikkers en groene mieren die ongeveer een cm lang zijn...
Hier geen muggen meer en 21C 's nachts.

Dinsdag 24 augustus hebben we de Cutta Cutta Caves bekeken, dat is een grot met veel stalagmieten en stalagtieten die glinsteren. Cutta Cutta betekend dan ook veel sterren. Daar zat ook een slang, dus gelijk al de tweede wilde slang gezien. In Mataranka hebben we de Thermal Pool en Bitter Springs gezien, maar die van Katherine blijft het mooiste! Op een gratis camping overnacht. Vandaag ongeveer 30C overdag en 22C 's nachts.

Woensdag 25 augustus hebben we 700 km gereden. We zijn langs de volgende dorpen gekomen: Larrimah (20 inwoners), Daly Waters (25 inwoners), Dunmarra (200 inwoners), 2 andere dorpen die niet eens noemenswaardig zijn, Three Ways, Tennant Creek (3010 inwoners) en nog 2 niet boeiende dorpen.... Dus ja... Wel nog de Devil's Marbels gezien. Dat zijn rotsen die door de natuur gevormd zijn en lijken op knikkers, maar dan heel groot. Zie de foto's! Deze plek is een heilige plek voor de aboriginals, Dreamtime. We begonnen de dag met 30C, toen we bij de gratis camping waren was het 14C!!!! En 's nachts was het 12C en regen, brrr. Lijkt wel Nederland...

Donderdag 26 augustus was het voor ons erg koud, helemaal omdat het zo'n omslag was. Overdag was het 19C en miezer. Dus hebben we ontbeten met een beker thee, heerlijk! De weg naar Alice Springs was anders dan verwacht, namelijk heel groen met veel gras, struiken, bomen en zelfs bloemen! Bijna geen dorpen meer, dat hadden we dan wel weer verwacht. Volgens de dame bij het Visitors Centre was het in 20 jaar niet meer zo mooi geweest! In Alice Springs hebben we de winkeltjes bekeken en de Night Markets die maar 1x in de maand was. Helaas was dit geen leuke markt. Bij het Stuart Caravan Park overnacht met voor het slapen gaan een warme chocomel! 's Nachts was het maar 8C!!!!

Vrijdag 27 augustus hebben we de School of Air gezien, dat was erg interessant om te zien. Vroeger zonden ze schoollessen uit via de radio en tegenwoordig via internet. De leerlingen zijn minimaal 50km verwijderd van een echte school en de boeken krijgen ze via de post opgestuurd. Dit is natuurlijk erg handig voor alle kinderen die erg ver in de bush/desert of aboriginal communitie wonen. We hebben de gymles gezien die net gegeven werd. Daarna een werkende basis van de Royal Flying Doctors Service gezien. Dat was ook leuk en interessant om te zien! Na de niet interessante botanische tuinen zijn we gaan internetten. Dus ik zal nu snel de foto's er bij zetten!

Het plan is nu om naar de Macdonald Ranges, Kings Canyon, Uluru en de Olga's te gaan, dan via Alice Springs/Tennant Creek naar Cairns.
Daar komen we uiterlijk op 15 september aan, want dan komt mijn vriendinnetje Babette (Bebeth) aan in Cairns!! Die gaat 2 maanden met ons meereizen, dus tot Adelaide. Ja dat betekend dat ik het stuk Sydney, Melbourne Adelaide nogmaals ga zien, maar dat vind ik niet erg. Dus nog even...

Dank je wel voor de reacties!

Groetjes

• 27 Augustus 2010 - 06:51

Martin:

Lief dames, wat en leuk ries maken jullie, goed dat jullie alles kan doen wat je wil. Martin Bull

• 27 Augustus 2010 - 06:58

Yentl America:

Sorry, foto's lukken niet op deze computer dus komen later! Groetjes!

• 27 Augustus 2010 - 07:44

Jennifer:

Ik vond Kata Tjuta ook heel mooi om te zien.. veel plezier en kijk er ook naar uit om Babs te zien!

• 27 Augustus 2010 - 08:26

Peter Mantel:

He, Yentl
    De meeste van je verslagen gelezen, wat beleef jij veel leuke en mooie dingen. Wel voorzichtig blijven he! Als je tijd en zin hebt kun via mijn website mijn fotos en verslagen lezen van de Asmara. Ben net terug van een maand Zeeland binnedoor en terug van vlissingen naar IJmuiden. site www.asmara.cc
    Veel plezier daar nog.

• 27 Augustus 2010 - 08:42

Annemie:

Hé meissie!

Het bevalt nog altijd erg goed zo te lezen, maar ja dat kan haast ook niet anders met zoveel moois dat daar te zien is. Ben wel benieuwd naar die foto's waar jij als een soort vrouwelijk Crocodile Dundee met de gators een robbertje staat te vechten :-). Zelf ben ik net weer in Nederland terug en moet wel even wennen hier. Spreek je snel weer. Groeten trouwens aan Bebeth; wat leuk dat ze overkomt. Veel plezier samen.

Zoen, NME

• 27 Augustus 2010 - 13:28

Bebeth:

hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi.... :D

Nog 2,5 week en dan zie ik je weer!!!!!

Kusje

• 28 Augustus 2010 - 08:08

Sandra Mantel:

Hey nichtje van me,

Wat een leuk beschreven verslag! Wat een contrasten: zand-groen, 35c-8c, veel dorpen-geen dorpen..... Heel bijzonder en vooral heel stoer en cool dat je dit doet!!!!! In Your pocket, dit neemt niemand jou ooit nog af, geweldig!

Zoen, Sandra

• 29 Augustus 2010 - 10:58

Oma Sophia:

hallo poepischatje,wat een mooie reis en wat zien jullie veel .De warmte kan ik nu over mee praten 38 tot 40 graden in roemenie. maar ik zie met verlangen naar je uit,pannenkoek word 29 januari kus kus kus en knuffel oma+mihai knuffel doei

• 03 September 2010 - 03:56

Priscilla & Roel De Meijer:

Hallo!

Leuk om te zien dat je het nog steeds naar je zin hebt en nieuwe dingen meemaakt in Aussie! Hopelijk heb je nog wat aan de verhalen van NZ en Aussie van ons... Veel plezier met Bebeth.
    X

• 13 September 2010 - 19:35

Hetty:

lieve yentl,net al je verhalen gelezen en de fotos bekeken.hardstikke leuk om te zien wat jij daar allemaal meemaakt.wat een mooie reis.pas goed op jezelf liefs hetty