8 - 11 juli 2010 - Reisverslag uit Perth, Australië van Yentl America - WaarBenJij.nu 8 - 11 juli 2010 - Reisverslag uit Perth, Australië van Yentl America - WaarBenJij.nu

8 - 11 juli 2010

Door: Webmaster Yentltje

Blijf op de hoogte en volg Yentl

11 Juli 2010 | Australië, Perth

Lieve allemaal,

ja inderdaad nu al weer een berichtje...

Op donderdag 8 juli de laatste spullen in de auto gepropt en inderdaad met een overvolle auto op weg. Veronique reed eerst nog even naar een tankstation om de banden op te pompen. Daar kwamen we er achter dat we toch niet de goede kant op reden. Dus wilde ze van de linkerrijbaan een U-bocht maken naar de tegenovergestelde rijbaan, dus over de rechterrijbaan heen. Maar toen zaten we ineens met onze rechter voorkant in de linker acterkant van een kleine truck!!!!! Dus ja de hele rechter voorkant van Charlie lag er af.... Het gebeurde in de wijk Kiara, precies voor een politie bureau. Niet dat dat hielp, want het enige wat hij vroeg was zijn jullie allemaal oke, en daarna gaf hij een folder om via internet de crash op te geven... Nadat ik de verzekering, Travellers Auto Barn en het hostel heb gebeld, ben ik heel voorzichtig 40 km p/u terug naar het hostel gereden. Gelukkig konden we daar in onze oude kamer terecht en hebben we alle spullen naar de kamer gesleept. Toen rustig zitten lunchen met z'n vieren en aan Jarne van Travellers Auto Barn gevraagd wat te doen. Hij is een Nederlandse jongen die ons graag wilde helpen, aangezien TAB niets meer voor ons kan doen... We waren ook niet verzekerd voor eigen auto schade, want daar is de auto te oud voor....

Jarne zei ook dat de schade wel groot is en dat het verstandiger is om een nieuwe auto te kopen. Dus zijn we gelijk bij de Musca Garage gaan kijken en daar had Chris een Ford Falcon te koop in het groen en uit 1997 (Charlie is uit 1996).

Op vrijdag 9 juli wilde we naar een smash expert rijden, maar Charlie was echt overleden, zelfs met batterij opladen deed hij het niet meer... Dus Charlie nog kunnen verkopen aan de Musca Garage en de nieuw auto gekocht. Hij heeft er veel werk aan verricht en ziet er goed uit! Dus ik heb een nieuw auto, te weten Charlie Junior!

Aangezien we weer tijd hadden, zijn Saskia en ik naar de Art Gallery of Western Australia geweest en The Musueum of WA. Was wel interessant!

Op zaterdag 10 juli rond 12 uur Charlie Junior opgehaald! Toen nog even in de stad gelopen. Grote opruiming gehouden in mijn spullen en mijn administratie bijgewerkt. Verder veel gelezen.

Zondag 11 juli weer veel gelezen en geinternet bij de State Library of WA. Vanavond of liever morgenochtend voor ons (2:30) de wedstrijd Nederland- Spanje kijken in het Burswood Casino! Daar zijn we 7 juli even gaan kijken en een gokje gewaagd, nu heel hard juichen voor Oranje!!!!

Groetjes!

Bedankt voor de reacties, heel leuk! xxx

• 11 Juli 2010 - 08:15

Martin Bull:

Leuk om te hooren dat het zo goed gaat met jullie,

• 11 Juli 2010 - 08:50

Marij America:

groetjes uit Landgraaf waar het nu volop zomer is. nog een fijne tijd daar in het verre Australie. groetjes Jan en Marij.

• 11 Juli 2010 - 13:24

Marlies & Eric:

hoi Yentl, goed dat jullie ok uit de crash zijn gekomen, succes met Charlie 2!

• 12 Juli 2010 - 09:31

Oma Sophia:

hoi poepie schatje,net je verhaal van de schade gelezen, maar gelukkig hebben jullie niets,alleen de schrik,jammer he van de voetal ik had een 2-1 gezecht maar 1-0 voor spania , hoi Yentl ik heb van mariette nog weer zwemles gehad en ze zegt dat ik het goed kan nu het is geweldig daar mooi huis grote tuin . Ik moet nu naar binnen want het gaat regenen we waren net met de tuin begonnen jammer liefs Mihai en oma.

• 12 Juli 2010 - 12:50

Mams... :

Ha kind, zojuist de foto's van Charlie 1 bij Saskia bekeken. Jullie zijn er nog goed vanaf gekomen, heel eng zoiets.
    Ben blij als je weer heelhuids thuis bent. Dikke kus!

• 13 Juli 2010 - 05:52

Priscilla & Roel De Meijer:

Hey meis,

Wat een verhaal joh! Ongelofelijk!

Nu iig lekker klaar om je road trip te gaan maken ;) Komt helemaal goed!

Geniet ervan.

Dikke X

• 13 Juli 2010 - 10:18

Chantal:

Hey Yentl!!!

Ik wou dat het in NL zo makkelijk ging bij een aanrijding, scheelt mij heel veel papier werk als ik alleen maar een folder uit hoef te reiken.
    Maar goed, gelukkig zijn jullie niet gewond.

Helaas heeft dat juichen voor NL niet geholpen... Hier in NL merk je ook gelijk dat iedereen weer klaar is met de voetbal. De meeste mensen willen het er niet meer over hebben en terecht...

Wel jammer dat je geen nieuwe wedstrijd hebt gehouden voor het verzinnen van een naam voor jullie nieuwe auto, Crash lijkt me wel wat (niet dat ik hoop dat ie crasht). Of uhm Lightning McQueen (uit de film Cars). Nee hoor geintje, Jr. is ook leuk.

Anyway moet weer stoppen, ben druk bezig en moet zo werken.

Groetjes, tot hoor ze...

Chantal

• 14 Juli 2010 - 09:46

Jennifer:

Dat is pech hebben zeg! Ik Ben nu in surfers paradise morgen en overmorgen waterpretpark en Warner bros movie world! Succes met Charlie jr.!

• 14 Juli 2010 - 14:18

Mariette:

Saai is het in ieder geval niet. Doe voorzichtig met Junior, die moet nu wel wat km's mee.
    Veel plezier.

• 26 Juli 2010 - 10:26

Rob Weenink:

Hoi Yentl,

Na lange tijd weer even een berichtje van je kapper uit Leiden. Allereerst bedankt voor je kaartje vanuit Aussieland! Erg leuk. Volgens mij hebben ze daar snelle kappers die hopenlijk ook snelle goede coupes knippen. Als je haar maar goed zit!In Holland gaat alles zijn gangetje. We hebben tot nu toe een goede Zomer met af en toe snikhete dagen (36 gr) Maar over het algemeen zijn het dagen van 25 graden of meer. Ik hoorde van jouw mams dat jullie de auto in de prak hebben gereden. Hopenlijk is er verder niets met jullie aan de hand?! Ik geniet elke keer weer van je verhalen. Je bent er nog maar 169 dg.Gebruik je tijd goed zou ik zeggen.Ik begrijp dat jullie Moura nu achter je gelaten hebben.Na een maand wil je toch wel weer verder lijkt mij.Ik ben samen met Laurens 3 weken naar Zweden en Noorwegen geweest met de auto. Over gevaren van Kiel-Goteborg en onder weg o.a. Stockholm en Oslo aangedaan. Leuke steden, terug met de boot van Oslo-fredrikshavn.Hoogtepuntje van deze vakantie was wel een stel wat we in een restaurant ontmoet hebben die 5 jaar geleden naar Zweden geemigreerd zijn. Wonen en werken nu in Mora( niet van de kroketten)in midden Zweden. Hebben daar een foto/film produktie bedrijf. Ze maken prachtige natuurfoto's en films(www.kolaproductions.se)Het was een hele leuke spontane ontmoeting.Zijn zelfs nog bij hun thuis geweest om hun prachtige Houten huis met veranda te bekijken.Op de veranda bij hun nog koffie gedronken om half 12 s'avonds terwijl het nog volop licht was(25 juni).Tijdens de WK-finale Ned-ESP waren we met vrienden een lang weekend in Munster(Duitsland) Wij daar op een terras als een van de weinige in het Oranje, Champagne mee ,maar helaas het mocht niet baten,de rest is bekend.We hebben natuurlijk wel de Champagne in stilte op de hotelkamer opgedronken. Verder ben ik net terug van een lang weekendje Zeeland met 6 vrienden. Lekker gefietst. Zeeland blijft mooi. Voor mij zijn de weekendjes uit en vakanties voorlopig voorbij. Nu weer flink door knippen. In Oktober ga ik met de collega's van de kapperszaak een weekend naar London waar we een grote vakbeurs en een aantal shows zullen bezoeken. Ik blijf je verhalen volgen.Veel plezier en geniet van je reis door Aussieland!

Groetjes Rob van de Kapperszaak!

• 02 Augustus 2010 - 14:57

Greet:

hoi yentel en veronic
    ik heb jullie reisverslag zitten lezen jullie hebben al heelwat gezien en meegemaakt leuk hoor,ik kwam hier omdat,mijn vriendin haar dochter zondag de 1e augustus is vertrokken naar australie!en ik n berichtje kreeg van haar!genieten jullie maar!gr greet van den berg ora hvo