1 juni - 7 juli 2010 - Reisverslag uit Perth, Australië van Yentl America - WaarBenJij.nu 1 juni - 7 juli 2010 - Reisverslag uit Perth, Australië van Yentl America - WaarBenJij.nu

1 juni - 7 juli 2010

Door: Webmaster Yentltje

Blijf op de hoogte en volg Yentl

07 Juli 2010 | Australië, Perth

Lieve allemaal,

ik weet dat het alweer een maand geleden is, maar nu kan ik tenminste over de laatste maand Moora vertellen en over onze stop in Perth.

Bedankt voor alle reacties en zoals een aantal van jullie hebben gezien heb ik foto's op mijn site gezet bij de laatste 3 verhalen. Helaas nu weer een computer die geen usb stick leest anders had ik de rest er op gezet....

Vorige maand is er een nieuwe chef begonnen, Philip. Hij is erg aardig en naar mate de maand vorderde kwam hij ook meer uit zijn schulp. Hij heeft, aangezien ik vaker in de Dining Room en Keuken werkte, voor mij milkshakes en andere lekkernijen gemaakt. Soms mocht de rest er ook van mee eten van Philip, zoals hele cakes!

Tijdens het werk in de Bar of Dining Room weet je nooit of het rustig of druk is. Soms is het druk op een zondag en rustig op een vrijdag...
Gelukkig nog een aantal drukke dagen bar gedraaid zonder moeilijkheden of politie!

Op tijden dat ik niet hoefde te werken of na werk nog wat pool of darts gespeeld of gelezen. Dus ja zo vermaak ik me prima in Moora. Verder was ik vaak met Saskia of JP aan het kletsen of met de rest van het stel bij het haardvuur zitten. Veer was vaak verdwenen naar de lokale mensen, dus die had het ook naar haar zin. Verder heb ik met JP veel films gekeken.

Thai Night is niet meer zo'n succes als het was en de laatste dinsdag waren er maar 16 gasten.... Beetje jammer, maar dat was leuk geprobeerd.

Op maandag 7 juni zijn we met Lizzie (meisje van Drovers die met ons mee is op roadtrip naar Darwin) naar Sex in The City 2 geweest. Helaas was er weer een nationale holiday, dus de winkels waren gesloten...

Vrijdag 11 juni ben ik naar de kapper geweest, maar ze heeft alleen de puntjes eraf geknipt, dus niets ernstigs. Het enige rare was dat ik na 10- min weer buiten stond... Beetje vreemd.
's Avonds moest Veer weer bij de club werken, dus stond Saskia met mij achter de bar. Helaas hadden we een grote groep aboritionals binnen die ook rookte binnen enzo. De enige die ons konden helpen waren Zach en Ian. JP was bij zijn broer in Darwin. Dus dat was nog even spannend en er was wat heen en weer geduw en dreigementen, maar het is allemaal goed gekomen. Ik heb de politie gebeld, maar had een vrouw aan de telefoon die niet eens wist waar het Moora hotel was!!! Ze was zelfs in Moora, echt hoor!!!!! De politie meneer die toen kwam, veel te laat natuurlijk, maar goed, die heeft Ian bedreigd met boetes voor elke dronken persoon die er rond liep.... We hadden bijna niemand meer geserveerd, omdat ze inderdaad allemaal al onder invloed van iets waren....Erg leuk voor Saskia, die normaal in de rustige bottleshop staat.

Natuulijk op zondag 13 juni opgebleven met Saskia, Veronique, Philip en Zach om Duitsland - Australie te kijken, had dus niet gehoeven, het werd 4-0....

Op maandag 14 juni eerst naar de bakker voor een heeerlijk broodje, toen door naar midland om de laatste dingen te kopen. De wedstrijd Nederland -Denemarken gekeken, werd 2-1.

Maandag 21 juni was de auto kapot, doordat Veer vorige week maandag over een dood beest was gereden in het donker. Hierdoor was de uitlaat kapot en moest er een onderdeel besteld worden. Dus daar waren we op aan het wachten. We hebben deze dag rustig aan gedaan. Saskia en ik hebben soep (ja echt waar Bart) gemaakt!

Op donderdag 24 juni was het heel erg druk in de bar en ik stond er met Chappy. Chappy was eerst de barmanager in de club, maar werkt nu als hotelmanager in the Moora. Ik vond het werken met hem niet erg prettig, om verschillende redenen. Dat heb ik ook duidelijk gemaakt en ik stond de rest van de dagen in de Dining Room en Keuken.

Op vrijdag 25 juni hadden we een 7 gangen diner georganiseerd, helaas waren er maar 17 mensen op af gekomen. Toch was het een succes. Flick, Rachel en ik liepen in rode blouses en serverden de gasten. Verder moesten we snel alles afwassen, omdat we niet genoeg bestek en borden hadden! hihi Het was supergezellig!!

Op zaterdag 26 juni konden we de Lunar Eclips zien, dat betekend dat de maan, aarde en zon gelijk staan en dat je dus de shaduw van de aarde op de maan ziet. Was leuk om te zien en interessant! Lil (stiefdochter van Ian) kwam speciaal afscheid van me nemen dit weekend!!

Op maandag 28 juni was de uitlaat weer gemaakt, maar was de batterij leeg van de auto, dus heb ik met Zach en JP een nieuwe gekocht. JP heeft mij meegenomen naar het Indiana Restaurant op Cottleshoe Beach en het Rendezvous Hotel Perth op Scarsborough Beach. Dat was natuurlijk erg gaaf en super om een echt restaurant en een echt hotel te zien in Australie! We hebben natuurlijk de wedstrijd Nederland - Slowakije gezien, 2-1.

Op dinsdag 29 juni zijn JP en ik naar een bowlingbaan gegaan en arcade spelletjes gaan spelen. Was echt supergrappig en gezellig! Natuurlijk ook nog gewoon werken rond 3 uur...

De volgende dagen hebben we de nieuwe dames ingewerkt, Cass uit Nieuw-Zeeland en Jarica uit USA.

Op donderdag 1 juli hebben Philip, Saskia, JP en ik na het werk op het balkon zitten kijken naar 'thursday fight night'. En ja hoor er was weer wat oproer. Dit keer was er zelfs een auto in het spel!!! Verder geen echt gevecht, alleen een beetje dreigen en duwen...

Vrijdag 2 juli zijn Veer, Saskia en ik gaan kijken bij Moora Citrus, dat is een citrus planterij. Daarna naar New Norcia, een monnikendorp wat leuk was om te zien. Daar ook in het New Norcia Hotel geluncht. Terug naar Moora en met Saskia naar de IGA (supermarkt), Woodstock (ijsje gehaald) en de Toy Story (speelgoedwinkel, die is nieuw) geweest! Daarna zijn Saskia en ik naar de bottleshop gegaan om Matt en JP te vervelen. Dus hebben we een voetbal gemaakt en daarmee gespeeld, was super!! Met Philip, Matt, Saskia en JP Nederland - Brazilie gekeken, 2-1!!!!

Zaterdag 3 juli alles gepakt en opgeruimt. 's Avonds met Cass, Jarica, Ian, Matt, Philip, JP en Saskia bij het vuur gezeten, tv gekeken en spelletjes gedaan. Erg gezellig! Dit was natuurlijk ook onze laatste avond...

Op zondag 4 juli was het dan zover afscheid nemen, dat was erg moeilijk, want ik heb het zeker naar mijn zin gehad. Gelukkig heb ik nog een goed vooruitzicht met Kerst en Oud&Nieuw met JP!
Naar de Fremantle Markets geweest met Lizzie, Saskia en Veronique. Daarna door naar het Billabong Hostel in Perth en gegeten bij Nando's.

De dagen in Perth doorgebracht met winkelstraat bekijken, op terassjes zitten in de zon met Saskia, Shrek Forever After 3D gekeken met Lizzie en Saskia, naar de Nederlandse winkel met Veer en Saskia, picknick met z'n vieren in Kings Park, Nederland - Uruguay kijken in de tv room om 2.30 met Saskia en naar het circus met Saskia.

Waarschijnlijk vanavond nog naar het Casino Burswood, dus ik ga snel kijken of we nog gaan!!!!

Sorry voor het mega lange verhaal maar ik wilde gewoon veel delen en jullie moesten zolang wachten.... nu nog even geduld voor de rest van de foto's...

We vertrekken morgen met een overvolle auto richting het noorden.

Tot schrijfs!

xxx

• 07 Juli 2010 - 13:49

Hans:

Ik ben een trouwe lezer van al je verslagen. Leuk dat je je belevenissen met ons deelt.

• 07 Juli 2010 - 15:48

Louise:

Hier nog een trouwe lezer.. Moora nu dus achter je gelaten. Hopelijk heeft het noorden van Australie ook weer veel moois te bieden! Kus

• 08 Juli 2010 - 06:54

Nienke:

jaja...veel films gekeken met JP;)

• 08 Juli 2010 - 07:21

Bart Snoei:

Een hele goede reis jullie, en een leuke finale daar in australie.

Grj Bart

• 09 Juli 2010 - 06:03

Jurre:

Hey Geniet van het vervolg van je reis! Ben benieuwed hoe het rondreis bestaan weer gaat bevallen.

Liefs Jurre

• 12 Juli 2010 - 09:11

Oma Sophia:

hallo yentl wat een leuk verhaal.wij zijn gisteravond uit portugal gekomen was geweldig, prachtig huis heel grote tuin met zwembad stil dorpje . En nu de schade thuis weer op ruimen. dikke knuffel en kus liefs oma en Mihai xxxxxx