1 mei - 31 mei 2010 - Reisverslag uit Moora, Australië van Yentl America - WaarBenJij.nu 1 mei - 31 mei 2010 - Reisverslag uit Moora, Australië van Yentl America - WaarBenJij.nu

1 mei - 31 mei 2010

Door: Webmaster Yentltje

Blijf op de hoogte en volg Yentl

01 Juni 2010 | Australië, Moora

Lieve allemaal,

sorry dat het weer een maand duurde voor een verhaaltje.

Ik heb twee nieuwtjes voor jullie:
1. Saskia is nu ook bij ons!
2. We blijven tot eind juni in Moora.

Dus ja we hebben het nog steeds naar ons zin hier! We werken redelijk wat, dus verdienen ook geld om straks verder te reizen. Hopelijk hoeven we dan niet gelijk in het noorden weer te werken.

Op dinsdag 4 mei zijn we begonnen met de weekelijkse Thai Tuesday. Sally (vriendin van Sarah de eigenaresse die in Perth woont.) kookt dat samen met haar man, hij is thais. Het was erg chaotisch de eerste keer, dus hebben we de rest van de dinsdagen een buffet gemaakt, dat ging veel gestructureerder. Het is namelijk erg druk geweest met elke dinsdag tussen de 25 en 40 gasten!!

Op donderdag 6 mei zijn we begonnen met de tweeweekelijkse Pool Comp. Of te wel pool competitie. Het was erg druk en de competitie was een succes!

We zijn nog een paar avonden deze maand naar de club gegaan om bij Chappy een drankje te doen. Erg gezellig!

Saskia is op zaterdag 8 mei aangekomen op Perth vliegveld, dus zijn Veronique, JP en ik haar gaan ophalen. We hadden erg veel lol in de auto met het meezingen met de iPods!

Op zondag 9 mei hebben we een footy wedstrijd meegemaakt van de Moora jongens. Maar het was totaal niet spannend want het Moora team had met 140 - 22 gewonnen... Footy is een megagrote sport hier, het is een combinatie van rugby en voetbal. Ik ga niet proberen uit te leggen hoe het werkt, als je nieuwsgierig bent kan je het googlen. Sorry! ;-)

Op maandag 10 mei hebben we een rondleiding bij de plaatstelijke bovengrondse mijn gehad, doordat 1 van onze vaste gasten daar werkt. Het was zeer interessant, maar wel een kleine mijn, er werken 17 mensen en ze zoeken silica. Dat is een steensoort dat wordt gebruikt in aluminium en dergelijke. Later die week zou er een grote knal zijn, omdat ze een deel van de mijn opblazen om weer verder te kunnen werken. Helaas was het een mini boem...

Zaterdag 15 mei kwamen er 25 mannen bij ons lunchen, geen probleem, ik kreeg gelijk hulp van Zach. Het grappige van dit verhaaltje is dat ze op motors kwamen, dus ik hoorde ze al aankomen en dacht o jee hier gaan we. Dus gelijk hulp geroepen, want ze wilde allemaal apart bestellen. Gelukkig ging het allemaal goed en waren het erg vriendelijke mannen!

Op dinsdag 18 mei hebben Veer en ik Kristof (chef) het dorp uitgereden helemaal naar Perth. Hij moest daar heen om aan zijn nieuwe baan te beginnen en Ian kon hem niet rijden dus vroeg hij het aan ons...We hebben gewoon betaald gekregen voor de uren, 6,5!!!! die we gereden hebben en ook voor de benzine! Kristof was twee dagen eerder ontslagen, hij was niet goed in zijn baan. Blijkt achteraf dat hij ook loog, zijn naam, leeftijd en geboorteplaats heeft hij zelfs over gelogen!!!!

Op woensdag 19 mei was het heel rustig in ons hotel, dus hebben we de pub om 20:00 uur dicht gedaan. We zijn naar Drovers gegaan om te kijken naar de Skimpy (vrouw achter de bar in sexy kleding en later op de avond ondergoed). Veer, JP en ik zijn er naar toe gegaan en het was geen mooi meisje. Dus zijn we naar de Club gegaan om bij Chappy pool te spelen.

Op donderdag 20 mei was de avond een beetje vreemd, doordat er ineens een gevecht uitbrak in de bar. De man die het begon was geen local, dus was zeer in de minderheid. Hij was ook het meest gewond, maar is weggevlucht. Verder probeerde iedereen elkaar tegen te houden, dus geen gewonden verder, gelukkig! Wel een deur kapot en wat glazen, maar hee als dat alles is gaat het goed! Die man werd ineens helemaal gek en heeft zelfs bij de voordeur van de bottleshop de megagrote zware ijsvriezer omgeduwd, dat is echt heel knap! De politie, die ene auto in het dorp die er is, was net buiten de stad toen het gebeurde. Ongeveer een uur verwijderd, dus tegen de tijd dat die kwamen, was alles al over en iedereen weg. Veronique had alles gezien en moest een statement afleggen.
De dagen daarna hebben we de pub vroeger gesloten dan normaal, maar er is niets meer aan de hand. Dus nu hebben we een nieuwe regel, dat is rond 9 - 10 uur 's avonds gaat de deur dicht en kan niemand meer naar binnen.

Veronique heeft vrijdag 28 mei en zaterdag 29 mei in de club gewerkt om Chappy te helpen. Dus vrijdag stond ik met Saskia in de bar en zaterdag met JP. Beide hebben niet vaak in de bar gestaan, maar het ging bij beide erg goed. Het grappige was wel dat JP erg nerveus was en pas na vier uur eindelijk tot rust kwam, hihi!

We hebben er ook een vierde backpacker bij om eind juni, begin juli mee naar het noorden te rijden. Lizzie, ze werkt bij Drovers en is Frans.

Maandag is onze vrije dag, dus daar proberen we het beste van te maken!
Een maandag zijn we thuis gebleven want de auto moest gerepareerd worden, we hadden twee nieuw voorbanden nodig en hij moest op nieuw gebalanst worden. Gelukkig niet al te ernstig, we waren er weer op tijd bij! Verder van de zon genoten!
Twee andere maandagen zijn we naar het winkelcentrum gereden en hebben we gewinkeld of een film gekeken. Ik heb The Back Up Plan gezien, echt super grappig! En Iron Man 2, goede film met humor.
Gister zijn we (de drie meiden) gaan eten bij Drovers. Iets beter dan de vorige keer, maar nu was de service echt verschrikkelijk! Heel leuk om te zien dat je enige competitie in het dorp het niet goed doet. Tja blijf toch een hotello!

Groetjes en bedankt voor jullie reacties!

• 01 Juni 2010 - 08:12

Saskia:

:) de eerste reactie is van mij! wat leuk dat ik vernoemd wordt als eerste nieuwtje:) leuk verhaaltje ook weer na zo'n tijd, ik zeg, waar blijven de foto's?

see ya!

• 01 Juni 2010 - 08:13

Bebeth:

WAAR BLIJVEN DIE FOTO's!!!

• 01 Juni 2010 - 08:20

Nienke:

wat een spanning en sensatie hebben jullie toch weer in dat hotel, maar toch heb ik het gevoel dat je niet alles verteld in dit verhaal :p ;)

• 01 Juni 2010 - 08:25

Jurre:

Weer een leuk verhaal! Het zal nog raar worden wanneer jullie straks het dorp naar zo'n lange tijd verlaten.
    Nou geniet er nog maar even van!

Liefs Jurre

............. Foto's?!

• 02 Juni 2010 - 02:24

Jennifer:

Oi! Zo te lezen hebben jullie het prima naar jullie zin daar! Ik ga 24 juni naar Alice Springs en dan door naar Darwin. Dan 10 juli drie weken de oost-kust. Dan 2 augustus weer naar school. Over twee weken examens.. :S

• 03 Juni 2010 - 12:36

Je Nicht:

Fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Leuk om je verhalen te lezen! En inderdaad; foto's zijn ook leuk als je tijd hebt...

En 1 x in de maand is prima, dus geen sorry meer hoor.... ;-)

Kus!

• 03 Juni 2010 - 22:53

Hoi Yentl, Dat van jou klinkt anders allemaal ook goed hoor!
    Is zeker wel fijn om in een Hotel te werken?
    hoelang blijven jullie nog in Australie?
    Groetjes aan sas en Veronique
    Liefs x

• 06 Juni 2010 - 10:18

Louise:

Zo te horen hebben jullie het nog steeds erg naar je zin in Moora. Groot gelijk dat jullie daar dan nog een maand blijven om extra geld te verdienen.

• 06 Juni 2010 - 10:23

Louise:

Je weet nooit waar je later weer terecht komt.. En er is nog meer dan genoeg tijd over om daarna nog rond te reizen. Geniet ervan schat!! xx

• 06 Juni 2010 - 14:28

Priscilla & Roel De Meijer:

Hey meis,

Leuk om je verhaal weer te lezen! Je maakt genoeg mee en we zijn blij dat je het daar nog steeds zo naar je zin hebt en lekker wat bijverdiend! Lijkt erop alsof je in Moora blijft wonen :P ennuh pics?!?! ;) You know what we mean... :D

Heel veel plezier nog en niet zoveel gevechten uitlokken... da's niet netjes :P

Dikke X

• 14 Juni 2010 - 11:15

Mariette:

Hello,
    Nog steeds aan het werk? Langzamerhand toch wel tijd om verder te reizen? Wordt volledig op de hoogte gehouden door mama en oma, volg de belevenissen en plannen. Telefonisch contact is niet gelukt. Dank voor de lieve kaarten. En maak het niet al te spannend met vechtpartijen, niet goed voor de harten hier.

Liefs
    Mariette

• 20 Juni 2010 - 10:58

Mariette:

Hoi.
    Volg je via alle verhalen van je moeder en oma.
    Begrijp dat je binnenkort weer gaat reizen. Have fun.
    liefs
    M

• 21 Juni 2010 - 07:02

Nienke:

he! ga es door reizen ;)

• 01 Juli 2010 - 10:52

Chantal:

Hey Yentl!!!

Bedankt voor je verjaardag's kaartje. Hij is een beetje vroeg, heb hem al een week in huis en ben pas op 11 juli jarig, maar goed wel leuk dat je eraan gedacht hebt.
    Ik ben inmiddels terug van Orlando. Dennis vond het geweldig daar. Er zijn wat kleine dingetjes veranderd in wat parken, maar over het algemeen was alles nog aardig hetzelfde. Wij hebben wel wat andere dingetjes gedaan. Wij zijn bijvoorbeeld naar het Kennedy Space Center geweest, was niet heel veel aan, maar zijn er wel weer geweest. We hebben de launchpads gezien in Cape Canaveral en hebben mensen aan het werk gezien die bezig waren met onderdelen bouwen voor een space shuttle enzo. Verder zijn wij ook naar Gatorland geweest waar we een slang om ons nek hebben gehad en op een krokodil hebben gezeten. We hebben krokodillen worstelen gezien, etc. Was wel weer leuk in Orlando, jammer dat het alweer voorbij is.

Zijn jullie nog steeds on Moora of zijn jullie nu ergens anders naartoe???

Groetjes Chantal

• 03 Juli 2010 - 10:19

Mirjam :

Ha Yentle, ik werd door Mariette op jouw site gewezen omdat ik haar vertelde dat mijn dochter Marije wellicht wil gaan backpacken in Australie. Heb jouw laatste verslag gelezen (ga de andere ook nog een keertje door, maar ze zijn lekker lang dus ben ik wel even bezig).
    Erg leuk om te zien hoe jij je vermaakt en wat je meemaakt!
    Groetjes, Mirjam